Data: |
1993 |
Resum: |
A research was carried on students' conceptions about chemical energy. The experimental sample were students from primary level to university. Word association tasks and a paper and pencil question were used as instruments for collecting data. The test revealed that some students share certain alternative conceptions about chemical energy, and that most of them use ideas about chemical energy in a similar way to what people without formal instruction in this issue would do. Some implications for science teaching-learning are suggested. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Associació de paraules ;
Test de llapis i paper ;
Energia química ;
Mecànica ;
Termodinàmica ;
Ensenyament secundari ;
Energia cinètica ;
Energia potencial gravitatòria |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 20-25, ISSN 2174-6486 |