Google Scholar: citations
Acciones para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje
Chaves Barboza, Eduardo (Universidad de Granada)
Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada)
López Núñez, Juan Antonio (Universidad de Granada)

Additional title: Actions for self-regulation of learning in personal environments
Date: 2016
Abstract: El objetivo del estudio es analizar las acciones que realizan los estudiantes de la población para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje. Se aplicó un cuestionario a una muestra de estudiantes de la Universidad de Granada (España) que pertenecen a las titulaciones de Pedagogía, Educación Social y Psicopedagogía. Sobre los datos se efectúan pruebas no paramétricas de correlaciones y análisis de varianzas, así como estadística descriptiva e inferencial. Los resultados relacionan las acciones autorregulatorias que realizan los estudiantes y demuestran que estas acciones son homogéneas según titulación, sexo, edad y otras variables en estudio.
Abstract: The objective of the study is to analyse the actions undertaken by the students of the population to self-regulate learning in personal learning environment. A questionnaire was applied to a sample of students from the University of Granada (Spain) belonging to the degrees of Pedagogy, Social Education and Psychology. Nonparametric tests of correlations and variance analysis have performed over the data, as well as descriptive and inferential statistical analysis. The study relates the self-regulatory actions performed by students and demonstrates that these actions are homogeneous according to qualifications, gender, age and other variables under study.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Autorregulación ; Aprendizaje ; Universidad ; PLE ; TIC ; Self-regulation ; Learning ; University ; ICT
Published in: Pixel-bit. Revista de medios y educación, Núm. 48 (2016) , p. 67-82, ISSN 1133-8482

DOI: 10.12795/pixelbit.2016.i48.05


16 p, 167.5 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > CRiEDO (Center for Research and Studies for Organizational Development)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2020-12-13, last modified 2022-03-05



   Favorit i Compartir