Google Scholar: citations
Investigación de las ideas de los alumnos de enseñanza secundaria sobre la corriente eléctrica
Ruiz Sáenz de Miera, A. (I. B. Silverio Lanza (Getafe))
Rosado Barbero, Luis (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Oliva, José Mª (I. B. Fuerte de Cortadura (Cádiz))

Date: 1991
Abstract: This paper deals with the ideas on electric current of secondary education (BUP and COU) students who have been given traditional tuition. The study was based on operi-choice questionnaires, word-choice tests and concept trees. The results obtained show that the students' experiential and environmental models acquired from their everyday physical and social experience are preserved throughout their secondary education. However, their vocabulary gradually conforms to the cscientific model» of electric current.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Electricitat ; Arbres conceptuals ; Matriu d'aproximació ; Diagrames bidimensionals ; Magnituds i unitats ; Ús del voltímetre i l'amperímetre ; Circuits ; Corrent continua ; Força electromotriu
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 155-162, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51376
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v9-n2-ruiz-rosado-oliva
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4707


8 p, 448.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-02-06, last modified 2023-04-08



   Favorit i Compartir