Web of Science: 63 cites, Scopus: 79 cites, Google Scholar: cites
Incidence of the flipped classroom in the physical education students' academic performance in university contexts
Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Mingorance-Estrada, Ángel Custodio (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)

Data: 2018
Resum: This research analyzed Physical Education students' degree of academic performance with the incorporation of active methodologies, specifically flipped classroom mixed learning, restricted to evaluation periods in the months of June and September. The study focused on whether there are significant differences in this variable through the scores obtained. Through a simple random sampling, 131 students participated in this empiric-analytic research, using an ex-post-facto study with a retrospective design with quasi-control group. A robust test of averages comparison, multiple linear regressions and an evaluation of the relative importance of predictors was conducted. The results show how flipped classroom methodology linearly and positively influences academic performance and correlational motivation and support. As main conclusion, in a hybrid and digitalized learning context, the value of the consideration of active methodologies (flipped classroom) based on emerging pedagogies, allows improving students' achievement and competence development, providing critical, significant, ubiquitous, transformational and especially motivating experiences.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Flipped classroom ; Methodological change ; ICT
Publicat a: Sustainability, Vol. 10 Núm. 5 (may 2018) , p. 1334, ISSN 2071-1050

DOI: 10.3390/su10051334


14 p, 2.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2021-03-15, darrera modificació el 2022-02-05



   Favorit i Compartir