Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/23795
Infraestructures de transport i planejament del territori en un període clau
Esteban, Juli

Data: 2003
Resum: Els moviments de persones i mercaderies es produeixen en funció de la distribució dels habitatges i les activitats al territori que té una lògica clarament supramunicipal. Calen per tant instruments de planejament de suficient escala per poder incidir en les causes principals de la mobilitat i per orientar la seva evolució. Ens trobem a més en un moment en què són previsibles creixements importants en habitatges i llocs de treball al territori que poden produir canvis en el model d’implantació especialment significatius per a la mobilitat. L’article reclama que s’abordi la formulació del necessari, i repetidament posposat, planejament territorial com a instrument esencial per assolir un ús al més eficient possible de l’espai que és la base d’una mobilitat racional.
Resum: Los movimientos de personas y mercancías se producen en función de la distribución de la vivienda i las actividades sobre el territorio que tiene una lógica claramente supramunicipal. Por este motivo, son necesarios instrumentos de planificación de una escala suficiente para poder incidir en las principales causas de la movilidad y para orientar su evolución. Nos encontramos además en un momento de previsibles crecimientos importantes en viviendas y puestos de trabajo en el territorio que pueden producir cambios en el modelo de implantación especialmente significativos para la movilidad. El artículo reclama que se aborde la formulación del necesario, y repetidamente propuesto, planeamiento territorial como instrumento esencial para alcanzar un uso lo más eficiente posible del espacio que es la base de una movilidad racional.
Resum: The flows of people and goods take place according to the distribution of housing and economic activities over the territory, that is in a clearly supramunicipal logic. Therefore, planning instruments with the appropriate scale are needed, in order to influence the main causes of the mobility, and in order to orient its evolution. Besides, we are in a moment when housing and jobs are likely to increase in a way that mobility patterns may be substantially modified. The article claims the necessity of the formulation of the repeatedly proposed regional planning, as an essential instrument to reach a use of space as efficient as possible, which is the base of a rational mobility.
Resum: Le mouvement des personnes et des marchandises se produit en fonction de la distribution de l’habitat et de l’activité dans le territoire qui a une logique nettement supramunicipal. Il faut donc des instruments d’aménagement d’échelle suffisante pour pouvoir agir sur les principales causes de la mobilité et pour diriger son évolution. De plus, nous nous trouvons dans un moment où il est prévisible un important développement de l’habitat et de l’emploi dans le territoire qui peut produire des changements dans le modèle de localisation spécialement significatifs pour la mobilité. L’article demande que l’on aborde la formulation du nécessaire aménagement territorial –proposé à plusieurs reprises– comme instrument essentiel pour obtenir un usage le plus efficient possible de l’espace qui est la base de la mobilité rationnelle.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Causes de la mobilitat ; Insuficiència del planejament urbanístic ; Aportacions del planejament territorial ; Model territorial de la regió metropolitana ; Infrastructures ferroviàries ; Consum de sòl ; Espais lliures ; Habitatge ; Xarxa secundària de carreteres
Publicat a: Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 38 (2003) p. 99-107, ISSN 1888-3621



9 p, 69.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers : Regió Metropolitana de Barcelona
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-02-15, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir