La taquilla inversa als teatres catalans
Tena Sánchez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Noguera, Jose A (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
León Medina, Francisco José (Universidade da Coruña)

Títol variant: La taquilla inversa en los teatros catalanes
Títol variant: Taquilla inversa in Catalan theatres : Pay What You Want strategy
Data: 2021
Resum: En els darrers anys s'estan popularitzant arreu del món les experiències de "paga el que vulguis": un sistema en el qual els consumidors decideixen lliurement quant volen pagar per un producte o servei ofert al mercat (incloent-hi la possibilitat de no pagar). Investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Universidade da Coruña han analitzat empíricament una d'aquestes experiències: la de tres obres de teatre representades a la sala Beckett de Barcelona. Els resultats mostren que pot ser una estratègia rendible, i que el seu potencial èxit està associat a factors com la satisfacció dels consumidors o el preu habitual de mercat del producte.
Resum: En los últimos años se están popularizando en todo el mundo las experiencias de "paga lo que quieras": un sistema en el que los consumidores deciden libremente cuánto quieren pagar por un producto o servicio ofrecido en el mercado (incluyendo la posibilidad de no pagar). Investigadores de la Universitat Autònoma de Barcelona y de la Universidade da Coruña han analizado empíricamente una de estas experiencias: la de tres obras de teatro representadas en la sala Beckett de Barcelona. Los resultados muestran que puede ser una estrategia rentable, y que su potencial éxito está asociado a factores como la satisfacción de los consumidores o el precio de mercado habitual del producto.
Resum: In recent years, "pay what you want" experiences have become popular around the world: a system in which consumers freely decide how much they want to pay for a product or service offered in the market (including the possibility of not paying). Researchers from the Universitat Autònoma de Barcelona and the Universidade da Coruña have empirically analyzed one of these experiences: that of three plays performed in the Sala Beckett in Barcelona. The results show that it can be a profitable strategy, and that its potential success is associated with factors such as consumer satisfaction or the usual market price of a product.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Juliol 2021, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 515.4 KB

Español
2 p, 540.7 KB

English
2 p, 495.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2021-07-28, darrera modificació el 2024-03-11



   Favorit i Compartir