La socialització lingüística dels infants i els joves catalans a la Xarxa
Bielsa Pascual, Jofre
Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Additional title: El rol de los nuevos referentes en la elección lingüística de los jóvenes en Cataluña
Additional title: The role of the new referents in the linguistic choice of young people in Catalonia
Date: 2021
Abstract: A partir de la publicació dels resultats de l'Enquesta d'Usos Lingüístics de la Població del 2018, l'estudi vol demostrar la incidència que pot tenir el nou tipus d'oci que desenvolupa la generació Z sobre l'actual davallada de parlants de català en la mateixa. La qüestió lingüística a Catalunya ha estat molt estudiada però mitjançant les teories de la tria lingüística es planteja la possibilitat que cada cop el català sigui menys interessant per aquesta generació. La consolidació d'Internet ha canviat la forma d'entendre les relacions socials i els hàbits quotidians. Els joves han integrat les pantalles en els seus espais d'oci, on s'hi dirimeixen dos grans usos: El consum audiovisual i la socialització. En l'aprofundiment d'aquests espais, l'estudi demostra que els ambients digitals per on es mouen els joves són majoritàriament en castellà. També, que el canvi dels models de referents que té la generació en qüestió respecte les anteriors pot ser un motiu que empenyi al jovent a triar un o altre idioma.
Abstract: A partir de la publicación de los resultados de la Encuesta de Usos Lingüísticos de la Población de 2018, el estudio quiere demostrar la incidencia que puede tener el nuevo tipo de ocio que desarrolla la generación Z sobre el actual descenso de hablantes de catalán en la misma. La cuestión lingüística en Cataluña ha sido muy estudiada pero mediante las teorías de la elección lingüística se plantea la posibilidad de que cada vez el catalán sea menos interesante para esta generación. La consolidación de Internet ha cambiado la forma de entender las relaciones sociales y los hábitos cotidianos. Los jóvenes han integrado las pantallas en sus espacios de ocio, donde se dirimen dos grandes usos: El consumo audiovisual y la socialización. En la profundización de estos espacios, el estudio demuestra que los ambientes digitales por donde se mueven los jóvenes son mayoritariamente en castellano. También, que el cambio de los modelos de referentes que tiene la generación en cuestión respecto a las anteriores puede ser un motivo que empuje a la juventud a elegir uno u otro idioma.
Abstract: Based on the publication of the results of the 2018 Survey of Linguistic Uses of the Population, the study aims to demonstrate the impact that the new type of leisure developed by gen Z may have on the current decline in speakers of Catalan in this generation. The Catalonia's linguistic issue has been studied but through the theories of linguistic choice catalan may be less and less interesting for this generation. The consolidation of the Internet has changed the way we understand social relationships and everyday habits. Young people have integrated screens into their leisure spaces, where two main uses are addressed: audiovisual consumption and socialization. Deepening in these areas, the study shows that the digital environments in which young people move are mostly in spanish. Also, the change of the models of referents that the generation in question has with respect to the previous ones can be a reason that pushes the youth to choose one or the other language.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Sociologia [2500262]
Study plan: Grau en Sociologia [819]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Socialització lingüística ; Generació z ; EULP ; Tria lingüística ; Consum audiovisual ; Influencers ; Xarxes socials ; Socialización lingüística ; Generación z ; Elección lingüística ; Consumo audiovisual ; Redes sociales ; Linguistic socialization ; Generation z ; Linguistic choice ; Audiovisual consumption ; Social networks



TFG
34 p, 1.1 MB

Pòster
82.7 KB

Resum executiu
140.5 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Political Science and Sociology

 Record created 2021-10-01, last modified 2022-04-02



   Favorit i Compartir