Learning and Teaching Through the Online Environmental Justice Atlas : From Empowering Activists to Motivating Students
Walter, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Weber, Lena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Temper, Leah (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fecha: |
2020 |
Resumen: |
The chapter analyzes how the Environmental Justice Atlas (EJAtlas. org), an online interactive platform developed to visualize and study struggles against environmental injustices worldwide, is used in higher education curricula to teach environmental justice and sustainability themes. |
Ayudas: |
European Commission 695446
|
Nota: |
Unidad de excelencia María de Maeztu CEX2019-000940-M |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
Materia: |
Environmental justice atlas ;
Environmental justice |
Publicado en: |
New directions for Teaching and Learning, Vol. 2020, Num. 161 (March 2020) , p. 101-121, ISSN 1536-0768 |
DOI: 10.1002/tl.20376
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias >
Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2022-05-13, última modificación el 2023-05-12