Google Scholar: citas
Learning and Teaching Through the Online Environmental Justice Atlas : From Empowering Activists to Motivating Students
Walter, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Weber, Lena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Temper, Leah (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2020
Resumen: The chapter analyzes how the Environmental Justice Atlas (EJAtlas. org), an online interactive platform developed to visualize and study struggles against environmental injustices worldwide, is used in higher education curricula to teach environmental justice and sustainability themes.
Ayudas: European Commission 695446
Nota: Unidad de excelencia María de Maeztu CEX2019-000940-M
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Materia: Environmental justice atlas ; Environmental justice
Publicado en: New directions for Teaching and Learning, Vol. 2020, Num. 161 (March 2020) , p. 101-121, ISSN 1536-0768

DOI: 10.1002/tl.20376


Postprint
36 p, 917.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2022-05-13, última modificación el 2023-05-12



   Favorit i Compartir