Google Scholar: cites
Propuesta didáctica para trabajar la sintaxis en una Gramática Orientada a las Competencias en segundo y tercero de la ESO
Poza Álvarez, Manuela (IES PUÇOL)
Salinas Sánchez, Alicia (IES Clot del Moro)

Títol variant: Proposta didàctica per treballar la sintaxi en una Gramàtica Orientada a les Competències en segon i tercer d'ESO
Títol variant: Didactic proposal for working on syntax in a competency-oriented grammar in the second and third years of ESO
Data: 2021
Resum: La enseñanza de la sintaxis y de la gramática orientada a las competencias no es algo sencillo ni que se lleve a cabo a nivel general en las aulas. Precisamente porque es necesaria una preparación y reflexión previas por parte del profesorado, proponemos una secuencia didáctica que introduzca la sintaxis siguiendo esta metodología. Entendemos que esta secuencia didáctica es una propuesta tiene la intención de iniciar al alumnado en esta forma de trabajar la sintaxis, promover la reflexión y el trabajo con el uso propio del lenguaje para mejorarlo. Así mismo se pretende dar un estatus científico al estudio de la gramática y que sirva a otros docentes para iniciarse en esta metodología.
Resum: L'ensenyament de la sintaxi i de la gramàtica orientada a les competències no és una cosa senzilla ni que es dugui a terme a nivell general a les aules. Precisament perquè cal una preparació i reflexió prèvies per part del professorat, proposem una seqüència didàctica que introdueixi la sintaxi seguint aquesta metodologia. Entenem que aquesta seqüència didàctica és una proposta que té la intenció d'iniciar l'alumnat en aquesta forma de treballar la sintaxi, promoure la reflexió i el treball amb l'ús propi del llenguatge per millorar-lo. Així mateix, es pretén donar un estatus científic a l'estudi de la gramàtica i que serveixi altres docents per iniciar-se en aquesta metodologia.
Resum: The teaching of syntax and grammar oriented to competences is not something simple nor is it carried out at a general level in the classroom. Precisely because prior preparation and reflection by teachers is necessary, we propose a didactic sequence that introduces syntax following this methodology. We understand that this didactic sequence is a proposal that has the intention of initiating students in this way of working on syntax, promoting reflection and working with the proper use of language to improve it. Likewise, it is intended to give a scientific status to the study of grammar and to serve other teachers to get started in this methodology.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Sintaxis reflexiva ; Análisis inverso ; Pares mínimos ; Complementos argumentales ; Adjunto ; Enfoque científico ; Secuencia didáctica ; Propuesta didáctica ; Groc (gramática orientada a las competencias) ; Reflexive syntax ; Reverse analysis ; Scientific approach ; Didactic sequence ; Didactic proposal ; Groc (competency oriented grammar) ; Minium pairs ; Plot complements ; Attached ; Groc (gramàtica orientada a les competències) ; Sintaxi reflexiva ; Anàlisi inversa ; Parells mínims ; Complements argumentals ; Adjunt ; Enfoc científic ; Seqüència didàctica ; Proposta didàctica
Publicat a: ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 110-138 (Gramática en el aula) , ISSN 2565-0394

Adreça original: https://revistes.uab.cat/regroc/article/view/v4-n1-salinas-poza
DOI: 10.5565/rev/regroc.73


29 p, 663.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-06-08, darrera modificació el 2022-06-11



   Favorit i Compartir