Web of Science: 0 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
Perfil autodirigido y procrastinación en estudiantes de educación en línea
Zambrano R., Jimmy (Universidad Del Pacífico (Equador))
Chumaña, Janneth (Universidad Central del Ecuador)
Jácome, Sheyla (Universidad Del Pacífico (Equador))
Cuadros, Alejandra (Universidad Del Pacífico (Equador))

Títol variant: Perfil autodirigit i procrastinació en estudiants d'educació en línia
Títol variant: Self-directed profile and procrastination in on-line university students
Data: 2022
Resum: Un supuesto común es que el aprendizaje autodirigido podría ser una característica de los estudiantes universitarios, especialmente entre quienes aprenden en línea y tienen responsabilidades laborales. Sin embargo, la investigación de los instrumentos que miden la autodirección de las diferentes poblaciones estudiantiles ha avanzado poco. El propósito de análisis fue explorar la validez y confiabilidad del Cuestionario de Indagación del Perfil Autodirigido aumentado (CIPA+) y examinar la relación con la procrastinación académica. Los participantes fueron 194 estudiantes ecuatorianos de ambos géneros (123 mujeres) y con niveles educativos variados. A diferencia del CIPA+ original de cuatro factores, el análisis factorial reveló una estructura monofactorial con alta consistencia interna. Se encontró que la autodirección presenta una relación baja y negativa con la procrastinación académica y que tanto hombres como mujeres tienen igual nivel de autodirección y procrastinación. Es decir, al parecer, el incremento en la autodisciplina y la autonomía del estudiante se asocia con una reducción en la postergación de actividades académicas durante las clases en línea. Se concluye sugiriendo más estudios del CIPA+ en diferentes poblaciones y que los docentes usen estos instrumentos acompañados de mediciones del desempeño académico.
Resum: Un supòsit habitual és que l'aprenentatge autònom pot ser una característica dels estudiants universitaris, especialment els que aprenen en línia i tenen responsabilitats laborals. Tanmateix, s'ha avançat poc en la recerca d'instruments que mesurin l'autodirecció de diferents poblacions d'estudiants. L'objectiu de l'anàlisi era examinar la validesa i la fiabilitat del nou Qüestionari d'Indagació de Perfils Autodirigits (QIPA+) i explorar la relació amb la procrastinació acadèmica. Els participants van ser 194 estudiants equatorians dels dos gèneres (123 dones) i amb nivells educatius diferents. A diferència del QIPA+ original de quatre factors, l'anàlisi factorial va revelar una estructura monofactorial amb una alta consistència interna. Es va trobar que l'autodirecció presenta una relació baixa i negativa amb la procrastinació acadèmica i que tant els homes com les dones tenen el mateix nivell d'autodirecció i procrastinació. És a dir, sembla que l'augment de l'autodisciplina i l'autonomia dels estudiants s'associa amb una reducció de l'ajornament de les activitats acadèmiques durant les classes en línia. Conclou suggerint més estudis QIPA+ en diferents poblacions i que els educadors utilitzin aquests instruments acompanyats de mesuraments del rendiment acadèmic.
Resum: A common assumption is that self-directed learning may be a characteristic of university students, especially those who learn online and have job responsibilities. However, research into instruments that measure self-direction in different student populations remains underdeveloped. The aim of this study was to examine the validity and reliability of the CIPA+ self-directed profile inquiry questionnaire (the Cuestionario de Indagación del Perfil Autodirigido), and to explore the relationship with academic procrastination. The participants were 194 Ecuadorian students of both genders (123 women) and various educational levels. Unlike the original four-factor CIPA+, factor analysis revealed a mono-factorial structure with high internal consistency. It was found that self-direction has a low and negative relationship with academic procrastination, and that both men and women have the same level of self-direction and procrastination. In other words, it seems that an increase in student self-discipline and autonomy is associated with a reduction in postponing academic activities during online classes. It concludes by suggesting more CIPA+ studies in different populations, and that educators use these instruments accompanied by measurement of academic performance.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Condicions d'aprenentatge ; Processos d'aprenentatge ; Treball individual ; Aprenentatge autodirigit ; Procrastinació acadèmica ; Learning conditions ; Learning processes ; Individual work ; Self-directed learning ; Academic procrastination ; Condiciones de aprendizaje ; Procesos de aprendizaje ; Trabajo individual ; Aprendizaje autodirigido ; Procrastinación académica
Publicat a: Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 443-458 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v58-n2-zambrano-etal
DOI: 10.5565/rev/educar.1507


16 p, 145.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-07-23, darrera modificació el 2023-06-25



   Favorit i Compartir