El potencial de desarrollo de competencias en ISP en ámbito educativo a partir de una formación exprés : una colaboración a tres bandas
Cimas Pita, Nuria
Vargas-Urpi, Mireia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Universitat Autònoma de Barcelona. Máster Oficial en Interpretación de Conferencias

Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Description: 73 pag.
Abstract: El presente proyecto nace en el marco de una colaboración a tres bandas con el objetivo de desarrollar un programa de acercamiento de jóvenes inmigrantes en situación de vulnerabilidad a la ISP en ámbito educativo. El grupo MIRAS propone un curso de formación exprés en ISP en ámbito educativo a jóvenes participantes antes de que presten servicios de acompañamiento lingüístico en entidades educativas. Se describe el proceso de elaboración e impartición de la formación y posterior seguimiento del grupo participante y se analiza el impacto que esta ha tenido en el desarrollo de competencias de ISP en el grupo participante.
Abstract: El present projecte neix en el context d'una col·laboració a tres bandes entre el grup MIRAS de la UAB i dos ONG, Prollema i Fundació Germina, amb l'objectiu de desenvolupar un programa d'introducció de joventut immigrant en situació de vulnerabilitat a la interpretació als serveis públics (ISP) en àmbit educatiu. Com a part d'aquest projecte, el grup MIRAS proposa un curs de formació exprés en ISP en àmbit educatiu que s'imparteixi a joves que participin perquè tinguin unes nocions de la disciplina abans de prestar serveis d'acompanyament lingüístic a famílies i entitats educatives. En aquest treball es descriu el procés d'elaboració i d'impartició de la formació i el posterior seguiment del grup participant i s'analitza l'impacte que la formació ha tingut dins del desenvolupament de competències de ISP en el grup participant.
Abstract: This project is the result of the three-way partnership developed by UAB's group MIRAS, and two NGOs, Prollema and Fundació Germina, in order to develop a program to introduce vulnerable immigrant youth to community interpreting in the education sector. As part of said project, group MIRAS offers an express course for the participant group to get basic notions on this field before they provide linguistic support to families and educational entities. This paper describes the process of preparation and teaching of the course, as well as the subsequent follow-up of the participants. It also analyzes the impact the course had on the development of community interpreting skills among participants.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Interpretació de Conferències [4316479]
Study plan: Màster Universitari en Interpretació de Conferències [1465]
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: ISP ; Competencias ; Formación exprés ; Ámbito educativo ; Jóvenes inmigrantes ; Conciencia de intérprete ; Community interpreting ; Skills ; Express course ; Educational sector ; Immigrant youth ; Interpreter awareness ; Competències ; Formació exprés ; Àmbit educatiu ; Joves immigrants ; Consciència d'intèrpret



74 p, 682.4 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Translation and Interpreting. MT

 Record created 2022-09-21, last modified 2023-06-01



   Favorit i Compartir