La alfabetización mediática : aliada de la ciudadanía contra la desinformación. Estudio de caso del municipio de Sabadell
Fernández Márquez, Noelia
Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: L'alfabetizació mediática : aliada de la ciutadania contra la desinformació. Estudi de cas del municipi de Sabadell
Títol variant: Media literacy : alienated from citizenship against disinformation. Case study of the municipality of Sabadell
Data: 2022
Descripció: 61 pag.
Resum: Les xarxes socials s'han col·locat en una posició privilegiada, i amb elles, l'entrada de la desinformació està repercutint de manera massiva. A més, després de la situació viscuda amb la pandèmia, es va reforçar aquesta creença. Per a frenar aquesta mala informació i formar als ciutadans a consumir de manera crítica, l'alfabetització mediàtica es col·locacom a essencial. D'aquesta manera, el treball té com a objectiu analitzar, a través d'un estudi de cas, com de formats estan els ciutadans per a batallar contra les fake news i com l'alfabetització mediàtica actua com a eina per a construir una societat més segura.
Resum: Las redes sociales se han colocado en una posición privilegiada, y con ellas, la entrada de la desinformación está repercutiendo de manera masiva. Además, después de la situación vivida con la pandemia, se reforzó esa creencia. Para frenar esa mala información y formar a los ciudadanos a consumir de manera crítica, la alfabetización mediática se coloca como esencial. De esta manera, el trabajo tiene como objetivo analizar, a través de un estudio de caso, cómo de formados están los ciudadanos para batallar contra las fake news y cómo la alfabetización mediática actúa como herramienta para construir una sociedad más segura.
Resum: Social media have been placed in a privileged position, and with them, the entry of disinformation is having a massive impact. Furthermore, after the situation experienced with the pandemic, this belief was strengthened. In order to curb this bad information and train citizens to consume critically, media literacy is placed as essential. In this way, the work aims to analyse, through a case study, how citizens are trained to battle with fake news and how media literacy acts as a tool for building a safer society.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432]
Document: Treball final de grau
Matèria: Alfabetització mediática ; Desinformació ; Verificadors de fets ; Educació



61 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2022-10-10, darrera modificació el 2022-11-04



   Favorit i Compartir