TikTok, la nueva herramienta para hacer periodismo : El Mundo, The Washington Post y Ac2ality
Sanz Naranjo, Sandra
Salord Trampal, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: TikTok, la nova eina per fer periodisme : El Mundo, The Washington Post i Ac2ality
Títol variant: TikTok, the new tool for journalism : El Mundo, The Washington Post and Ac2alit
Data: 2022
Descripció: 107 pag.
Resum: És un projecte de recerca i anàlisi que es basa a estudiar i conèixer el periodisme que s'està desenvolupant en la plataforma TikTok, mitjançant els perfils de tres mitjans de comunicació: El Mundo, The Washington Post i Ac2ality. L'anàlisi es centra en les publicacions de tres successos: els Jocs Olímpics de Tòquio 2020, els Oscar 2022 i la guerra d'Ucraïna i Rússia. A partir de l'observació dels vídeos publicats per cada mitjà es comparen les tècniques audiovisuals i estructures narratives a través d'unes taules de variables, a més de la interacció d'aquestes publicacions amb els seus usuaris.
Resum: Es un proyecto de búsqueda y análisis que se basa en estudiar y conocer el periodismo que se está desarrollando en la plataforma TikTok, mediante los perfiles de tres medios de comunicación: El Mundo, The Washington Post y Ac2ality. El análisis se centra en las publicaciones de tres sucesos: los Juegos Olímpicos de Tokio 2020, los Oscar 2022 y la guerra de Ucrania y Rusia. A partir de la observación de los vídeos publicados por cada medio se comparan las técnicas audiovisuales y estructuras narrativas a través de unas tablas de variables, además de la interacción de estas publicaciones con sus usuarios.
Resum: The aim of this degree project is to study and analyse journalism that is currently being developed on the TikTok platform, using the profiles of three communication media: El Mundo, The Washington Post and Ac2ality. The analysis is focused on the publications of three major events: the Olympic Games in Tokyo 2020, the Oscars 2022, and the war between Ukraine and Russia. From the observation of videos published by each media, visual techniques and narrative structures are compared through tables of variables, as well as the interaction of these publications with their users.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432]
Document: Treball final de grau
Matèria: Xarxes socials ; TikTok ; Usos periodístics ; Tècniques audiovisuals ; Interacció



107 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2022-10-18, darrera modificació el 2022-10-21



   Favorit i Compartir