Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Czech Teachers' Subjective Theories about Teaching Grammar
Hurytová, Ivana (Charles University in Prague)

Títol variant: Teories subjectives dels professors txecs sobre l'ensenyament de la gramàtica
Títol variant: Teorías subjetivas de los profesores checos sobre la enseñanza de la gramática
Títol variant: Théories subjectives des enseignants tchèques sur l'enseignement de la grammaire
Data: 2022
Resum: Modern subject didactics of the mother tongue postulates that the fundamental goal of teaching the mother tongue is the communication goal and that grammar instruction has a supporting function in the development of communication skills. However, research into teaching processes shows that grammatical-normative and formal-cognitive approaches to the language curriculum predominate to a large extent in practice, and that the teaching grammar is understood as an end in itself, rather than as a means. The causes of this fact are various, but especially from international research it can be concluded that what are known as the subjective theories of teachers (teachers' beliefs) have a significant influence. Our goal is to explore this phenomenon in the reality of the Czech school. In the article we will present the results of two pilot probes focused on the teacher's concept of the communication-functional approach and on the position of grammar in language education.
Resum: Les didàctiques subjectives modernes de la llengua mare postulen que la meta fonamental d'ensenyar la llengua materna és comunicativa i que la instrucció gramatical compleix una funció de suport en el desenvolupament d'habilitats comunicatives. No obstant això, investigacions sobre els processos d'ensenyament mostren que els enfocaments gramàtic-normatius i formals-cognitius predominen a la pràctica dins del currículum d'educació lingüística i que l'ensenyament de la gramàtica és entesa com un fi en si mateix, més que com un mitjà. Les causes d'aquest fet són diverses, però a partir de la recerca internacional es pot concloure que les teories subjectives de professors (creences de professors) tenen una influència important. El nostre objectiu és explorar aquest fenomen en el context de les escoles txeca. A l'article presentarem els resultats de dues proves pilot centrades en el concepte del professor sobre l'enfocament comunicatiu-funcional i en la posició de la gramàtica en l'ensenyament de la llengua.
Resum: Las didácticas subjetivas modernas de la lengua materna postulan que la meta fundamental de enseñar la lengua materna es comunicativa y que la instrucción gramatical cumple con una función de soporte en el desarrollo de habilidades comunicativas. Sin embargo, investigaciones sobre los procesos de enseñanza muestran que los enfoques gramático-normativos y formales-cognitivos predominan en la práctica dentro del currículo de educación lingüística y que la enseñanza de la gramática es entendida como un fin en sí mismo, más que como un medio. Las causas de este hecho son varias, pero a partir de la investigación internacional puede concluirse que las teorías subjetivas de profesores (creencias de profesores) tienen una influencia importante. Nuestra meta es explorar este fenómeno en el contexto de las escuelas checas. En el artículo presentaremos los resultados de dos pruebas piloto centradas en el concepto del profesor sobre el enfoque comunicativo-funcional y en la posición de la gramática en la enseñanza del lenguaje.
Resum: La didactique moderne de L1 postule que l'objectif essentiel de l'enseignement de la langue maternelle est celui de communication et que l'instruction grammaticale ne possède qu'une fonction de soutien dans le développement des compétences communicatives. Néanmoins, les recherches sur le processus de l'enseignement prouvent que les approches grammaticales et normatives ainsi que celles formelles et cognitives au curriculum du langage prédominent largement dans la pratique de l'enseignement et que l'enseignement de la soi-disant grammaire est considéré comme un but et non pas comme un moyen. Les causes en sont diverses mais, basés sur les recherches internationales, nous pouvons conclure que les soi-disant théories subjectives des enseignants exécutent une influence importante. Notre objectif est d'observer ce phénomène dans la réalité des écoles tchèques. Dans l'article, nous allons présenter les résultats de deux études-pilotes focalisées sur le concept des enseignants concernant l'approche communicative et fonctionnelle et sur la position de la grammaire dans l'enseignement de la langue.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Subjective theories ; Teachers' beliefs ; Didactics of the mother tongue ; Communicative-functional approach ; Teaching grammar ; Teorías subjetivas ; Creencias de profesores ; Didácticas de la lengua materna ; Enfoque comunicativo-funcional ; Enseñanza de gramática ; Teories subjectives ; Creences de professors ; Didàctiques de la llengua materna ; Enfocament comunicatiu-funcional ; Ensenyament de gramàtica ; Approche communicative et fonctionnelle ; Didactique de la langue maternelle ; Enseignement de la grammaire ; Théories subjectives des enseignants
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1013 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v15-n4-hurytova
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1013


24 p, 396.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-12-24, darrera modificació el 2023-04-30



   Favorit i Compartir