Web of Science: 6 cites, Scopus: 7 cites, Google Scholar: cites,
Heuristic processing of green advertising : Review and policy implications : Review and policy implications
Castro Santa, Juana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Drews, Stefan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)

Data: 2023
Resum: Green advertising aims to communicate pro-environmental dimensions of products to achieve an increase in sales. Within a general advertising framework, we organize studies of green advertising to examine the psychological processes it triggers and how it influences consumers. We analyze (1) the information typically conveyed in green advertising through verbal and non-verbal cues, (2) the moderating variables of consumers' attention, and (3) the cognitive and emotional responses to green advertising. We describe the latter through the prism of heuristics, i. e. simple rules of thumb that consumers use to analyze cues. We find that five main heuristics drive consumer responses to green advertising. We discuss how these heuristics can create psychological barriers for required changes in consumption to reduce emissions, and what policies can overcome adverse, and promote beneficial effects of green advertising.
Ajuts: European Commission 741087
Nota: Altres ajuts: acords transformatius de la UAB
Nota: Unidad de excelencia María de Maeztu CEX2019-000940-M
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article de revisió ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Consumer behavior ; Emission reduction ; Green advertising ; Heuristics ; Spillovers
Publicat a: Ecological economics, Vol. 206 (April 2023) , art. 107760, ISSN 0921-8009

DOI: 10.1016/j.ecolecon.2023.107760


12 p, 963.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) > Environmental and Climate Economics (ECE)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2023-03-30, darrera modificació el 2023-07-13



   Favorit i Compartir