Google Scholar: cites
Coordinated action, communication, and creativity in basketball in superdiversity
Callaghan, John (University of Leeds. School of Education)
Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Simpson, James (University of Leeds. School of Education)

Data: 2018
Descripció: 26 pàg.
Resum: This paper examines the complex social space of basketball training sessions at a sports centre in superdiverse inner-city Leeds, contextualising the site in relation to stigmatising discourses that suggest disorderliness and a lack of social cohesion. The microanalysis of video data from the training sessions counteracts these discourses by showing how social orderliness, cooperation, and creativity unfold in the details of interaction. The significance of its contribution lies in its analysis of communication that bridges across semiotic modes, extending the concept of translanguaging to encompass embodied practice. This practice contributes to constituting a small culture within the basketball club.
Resum: Este artículo examina el complejo espacio social de unas sesiones deentrenamiento de baloncesto en un polideportivo del centro de laciudad superdiversa de Leeds. Se contrastan las prácticas que seobservan en este contexto con los discursos socialesestigmatizadores que surgieren desorden y una falta de cohesiónsocial. El micro análisis de datos de vídeo de las sesionescontrarresta estos discursos, demostrando como el orden social, lacooperación y la creatividad emergen poco a poco en los detallesde la interacción. El análisis demuestra que la comunicación abarcamodos semióticos diferentes, extendiendo así el concepto detranslanguaging-o de prácticas translingüísticas-para incluirpracticas encarnadas. Estas prácticas contribuyen a la micro culturadel club de baloncesto.
Nota: Ajuts: The research was funded by the UK Arts and Humanities Research Council [grant number AH/L007096/1] as part of the project 'Translation and Translanguaging: Investigating linguistic andcultural transformations in superdiverse wards in four UK cities' (TLANG) led by Angela Creese (University of Birmingham).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Basketball ; Multimodality ; Schemata ; Superdiversity ; Translanguaging ; Visual linguistic ethnography
Publicat a: Language and Intercultural Communication, Vol. 18 Núm. 1 (2018) , p. 28-53, ISSN 1470-8477

DOI: 10.1080/14708477.2017.1401694


27 p, 3.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2023-05-26, darrera modificació el 2023-05-28



   Favorit i Compartir