Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
News life cycle and the hybrid media system
Serrano Tellería, Ana (Universidad de Castilla-La Mancha)

Títol variant: El cicle de vida de la notícia i el sistema híbrid de mitjans
Títol variant: El ciclo de vida de la noticia y el sistema híbrido de medios
Data: 2023
Resum: Following a brief examination of recent theories, this proposal describes the transmedia ideals, logic and values for journalism and explores how transmedia storytelling addresses the need to ensure the continued relevance of journalism. We test the ideals, logic and values and refine the evolving features and strategies employed by Spanish legacy media through case study analysis. Thus, this research analyses and describes the use of languages, genres and formats; strategies, resources and platforms for the creation, collaboration and distribution (News Lifecycle, Serrano-Tellería, Jin and Arroyo, 2019) of journalistic products about Covid-19, and determines whether a transmedia logic is being followed. Likewise, this study proposes a set of good practices that can be applied to other stories- products and media in everyday and planned routines. For this, the field work focuses on the analysis of two aspects: the interface design and the creation and dissemination of content. The pandemic represented a unique frame of analysis due to the intrinsic work conditions, routines and dynamics as well as its limitations and increased demands for information. Thus, we concluded that transmedia core values, ideals and logic offer a suitable framework to embrace in everyday media work and specifically, in journalism, to adapt, innovate and overcome its crisis and challenges, opportunities and potentials. Transmedia means an ideal, a logic, a group of values to bear in mind when constructing a story. To adapt storytelling to media production, bearing in mind all possible genres, languages, formats, semiotics and strategies is a fundamental step because audiences are used to consuming media on different devices and want the best of all of them to have a full experience.
Resum: Després d'un breu examen de les teories recents, aquesta proposta descriu els ideals, la lògica i els valors transmèdia per al periodisme i explora com la narració transmèdia aborda la necessitat de garantir la pertinència contínua del periodisme. Posem a prova els ideals, la lògica i els valors i refinem les característiques i estratègies en evolució emprades per rellevants mitjans de comunicació en espanyol mitjançant l'anàlisi d'estudis de casos. D'aquesta manera, la recerca analitza i descriu l'ús de llenguatges, gèneres i formats; estratègies, recursos i plataformes per a la creació, col·laboració i distribució (News Lifecycle, Serrano-Tellería et al. , 2019) de productes periodístics sobre la COVID-19 i determina si se segueix una lògica transmèdia. Així mateix, aquesta recerca proposa un conjunt de bones pràctiques que poden aplicar-se a altres històries-productes i mitjans en les rutines quotidianes i planificades. Per fer-ho, el treball de camp se centra en l'anàlisi de dos aspectes: el disseny de la interfície i la creació i difusió de continguts. La pandèmia va representar un marc d'anàlisi únic per les condicions, rutines i dinàmiques intrínseques de les condicions i rutines laborals, així com per les seves limitacions i majors demandes d'informació. Per tant, concloem que els valors, ideals i lògiques centrals transmèdia són un marc adequat per adoptar en el treball diari dels mitjans de comunicació i, específicament, en el periodisme, per adaptar-se, innovar i superar les seves crisis i desafiaments, oportunitats i potencialitats. Transmèdia significa un ideal, una lògica, un conjunt de valors que cal tenir en compte a l'hora de construir una història. Adaptar el relat de marca (storytelling) a la producció mediàtica tenint en compte tots els gèneres, llenguatges, formats, semiòtiques i estratègies possibles és un pas fonamental, perquè les audiències estan acostumades a consumir diferents mitjans en dispositius i volen el millor de tots ells per viure una experiència completa.
Resum: Tras un breve examen de las teorías recientes, esta propuesta describe los ideales, la lógica y los valores transmedia para el periodismo y explora cómo la narración transmedia aborda la necesidad de garantizar la pertinencia continua del periodismo. Ponemos a prueba los ideales, la lógica y los valores y refinamos las características y estrategias en evolución empleadas por relevantes medios de comunicación españoles mediante el análisis de estudios de caso. De este modo, esta investigación analiza y describe el uso de lenguajes, géneros y formatos; estrategias, recursos y plataformas para la creación, colaboración y distribución (News Lifecycle, Serrano-Tellería et al. , 2019) de productos periodísticos sobre el COVID-19 y determina si se sigue una lógica transmedia. Asimismo, esta investigación propone un conjunto de buenas prácticas que pueden aplicarse a otras historias-productos y medios en las rutinas cotidianas y planificadas. Para ello, el trabajo de campo se centra en el análisis de dos aspectos: el diseño de la interfaz y la creación y difusión de contenidos. La pandemia representó un marco de análisis único por las condiciones, rutinas y dinámicas intrínsecas de las condiciones y rutinas laborales, así como por sus limitaciones y mayores demandas de información. Por lo tanto, concluimos que los valores, ideales y lógicas centrales transmedia son un marco adecuado para adoptar en el trabajo diario de los medios de comunicación y, específicamente, en el periodismo, para adaptarse, innovar y superar sus crisis y retos, oportunidades y potencialidades. Transmedia significa un ideal, una lógica, un conjunto de valores a tener en cuenta a la hora de construir una historia. Adaptar el relato de marca (storytelling) a la producción mediática teniendo en cuenta todos los géneros, lenguajes, formatos, semióticas y estrategias posibles es un paso fundamental, porque las audiencias están acostumbradas a consumir medios en diferentes dispositivos y quieren lo mejor de todos ellos para vivir una experiencia completa.
Ajuts: Agencia Estatal de Investigación RTI2018-095775-B-C43
Nota: This proposal is part of a research project entitled "Newsnet". Principal researchers: Associate Tenure Professor Ana Serrano Tellería and Full Professor Javier Díaz Noci of the Spanish R+D+I calling "Challenges of Society", subproject title: "News, Networks and Users in the Hybrid Media System (Newsnet). Transformation of the News and Media Industry in the Post-Industrial Era". Reference: RTI2018-095775-B-C43. Three years: 2019-2022. Ministry of Science, Innovation and Universities. It is also a result of the author's stay as a visiting scholar in the Media Studies Department at the University of Amsterdam, hosted by Prof. Mark Deuze (2019).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: News life cycle ; Journalism ; Transmedia journalism ; Hybrid media system ; Cicle de vida de la notícia ; Periodisme ; Periodisme transmèdia ; Sistema híbrid de mitjans ; Ciclo de vida de la noticia ; Periodismo ; Periodismo transmedia ; Sistema híbrido de medios
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 68 (2023) , p. 197-212 (Miscellaneous) , ISSN 2340-5236

Adreça original: https://analisi.cat/article/view/v68-serrano
DOI: 10.5565/rev/analisi.3525


16 p, 172.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-06-30, darrera modificació el 2024-02-28



   Favorit i Compartir