Estructura de la Comunicació [104764]
Corominas, Maria 1961-
Castellanos Díaz, Ángel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Communication Structure
Títol variant: Estructura de la Comunicación
Data: 2023-24
Resum: Aquesta assignatura introdueix l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans i les indústries comunicatives i culturals. Es farà una aproximació als factors polítics, econòmics i socials que conformen o contribueixen a la conformació d'aquests sistemes, i les estratègies dels diferents actors (organismes reguladors, grups de comunicació, entitats empresarials i professionals, etc. ). A més de descriure els trets estructurals dels sistemes de mitjans, s'aporten claus d'interpretació sobre els perquès de la seva configuració, per la qual cosa es té en compte el marc històric, econòmic, polític, social, cultural i tecnològic en què es desenvolupen. L'atenció es focalitza principalment en els contextos català i espanyol, emmarcant-los dins de l'Europa occidental. També es té present l'àmbit internacional, en el context de l'era digital i la globalització mediàtica. Es posarà l'èmfasi en la incidència d'internet i la digitalització en el redisseny de l'estructura de la comunicació. Els objectius centrals de l'assignatura són desenvolupar una actitud reflexiva i la capacitat de poder analitzar críticament fets comunicatius d'actualitat. 1.
Resum: This course provides students with an introduction to the knowledge of structural features of media systems and the communicative and cultural industries. The approach includes political, economic and social factors that contribute to the formation of these systems, and strategies of different actors (regulatory agencies, communication groups, business and professional entities, etc. ). In addition to describing the structural features of media systems, interpretation keys are provided in order to understand the reasons of their configuration. So, the historical, economic, political, social, cultural and technological framework of their development are considered. The focus is mainly on Catalan and Spanish contexts, framed them in Western Europe. The international sphere is also present, in the context of the digital era and media globalization. The impact of the internet and digitalisation on the redesign of the communication structure will be emphasized. The central objectives of the subject are to develop a reflective attitude and the ability to critically analyse current communicative trends. 1.
Resum: Esta asignatura introduce al alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios y las industrias comunicativas y culturales. Se hará una aproximación a los factores políticos, económicos y sociales que conforman o contribuyen a la conformación de estos sistemas, y a las estrategias de los diferentes actores (organismos reguladores, grupos de comunicación, entidades empresariales y profesionales, etc. ). Además de describir los rasgos estructurales de los sistemas de medios, se aportan claves de interpretación sobre los porqués de su configuración, por lo que se tiene en cuenta el marco histórico, económico, político, social, cultural y tecnológico en el que se desarrollan. La atención se focaliza principalmente en los contextos catalán y español, enmarcándolos dentro de la Europa occidental. También se tiene presente el ámbito internacional, en el contexto de la era digital y la globalización mediática. Se pondrá el énfasis en la incidencia de internet y la digitalización en el rediseño de la estructura de la comunicación. Los objetivos centrales de la asignatura son desarrollar una actitud reflexiva y la capacidad de poder analizar críticamente hechos comunicativos de actualidad. 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Comunicació de les Organitzacions [2503868]
Pla d'estudis: Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 115.0 KB

Anglès
6 p, 113.9 KB

Castellà
6 p, 114.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-07, darrera modificació el 2024-04-23



   Favorit i Compartir