ChatGPT en l'educació. Problema o recurs valuós?
Expósito Mateu, Berta
César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: ChatGPT en la educación. ¿Problema o recurso valioso?
Additional title: ChatGPT in education. Problem or valuable resource?
Date: 2023
Abstract: L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi, discussió i avaluació de la nova eina ChatGPT en l'àmbit educatiu. ChatGPT ha estat desenvolupat amb la tecnologia GPT-3 i GPT-4 de l'empresa americana OpenAI. La seva arribada és una evidència del desenvolupament i presència de la intel·ligència artificial en l'actualitat i en un futur pròxim. Tanmateix, el que pel món de la tecnologia ha significat un gran avenç, en altres sectors de la societat ha generat preocupacions i opinions oposades. Ha inundat els mitjans de comunicació amb noms com el "cigne negre" i ningú és capaç encara de preveure totes les possibilitats que abraça. El que és clar és que prohibir el seu ús o negar-s'hi no servirà de res. Un dels sectors on ha tingut un fort impacte és en l'educació. D'aquí neix la pregunta: "És un recurs valuós o un problema per a l'aprenentatge i l'educació?" Per complementar l'anàlisi, he desenvolupat una aplicació de suport als docents i professorat amb l'objectiu d'aplicar i demostrar els beneficis de ChatGPT en l'àmbit educatiu però no només pels estudiants. L'aplicació vol ajudar als docents a dur a terme tasques recurrents en el seu dia a dia. També els pot fer de trampolí per a millorar, optimitzar i innovar en els seus mètodes d'ensenyament.
Abstract: El objetivo de este trabajo es hacer un análisis, discutir y evaluar la nueva herramienta ChatGPT en el ámbito educativo. ChatGPT ha estado desarrollado con la tecnologia GPT-3 y GPT-4 de la empresa americana OpenAI. Su llegada es una evidencia de la presencia de la inteligencia artificial en la actualidad y en un futuro próximo. No obstante, lo que por el mundo de la tecnología es un gran avance, ha generado preocupaciones y opiniones opuestas en otros sectores. Ha inundado los medios de comunicación con nombres como "el cisne negro" y aún nadie es capaz de predecir todas las posibilidades que ofrece. Lo que está claro es que prohibirlo o denegarlo no servirá de nada. Uno de los sectores dónde ha impactado más es en la educación. De aquí nace la pregunta: ¿Es un problema o un recurso valioso para el aprendizaje?. Para complementar el análisis, he creado una aplicación de apoyo a los docentes y profesorado con el objetivo de demostrar los beneficios de ChatGPT en este ámbito y no solo para los estudiantes. La aplicación quiere ayudar a los docentes a realizar tareas recurrentes en su día a día. También les puede servir de trampolín para mejorar, optimizar e innovar en sus métodos de enseñanza.
Abstract: The work aim is to analyze, discuss and evaluate in educational field the new ChatGPT tool, developed with OpenAI's GPT-3 and GPT-4 technology. It's arrival is an evidence of the development and presence of artificial intelligence in the present and near future. However, what has been a great advancement in the world of technology has also generated discussions and opposed opinions in other sectors of society. It has flooded the media with terms like "the black swan, " and no one is yet able to predict all the possibilities that it can offer. Forbidding or denying it won't be usefull. One of the sectors where it has had a strong impact is education. This raises the question: "Is it a valuable resource or a problem for learning and education?" To complement the analysis, I have developed a supporting application for teachers. The aim is to apply and demonstrate the benefits of ChatGPT in the educational field but not only for students. The tool aims to help teachers carry out daily tasks. It can also bring them ideas for improving, optimizing, and innovating in their teaching methods.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Grau en Enginyeria de Dades [2503758]
Study plan: Enginyeria de Dades [1394]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Bots de conversa ; ChatGPT ; Llenguatge natural ; Intel·ligència artificial ; Models d'entrenament ; Tecnologia ; Dades ; Tokens ; Assistent virtual ; Impacte ; Privacitat ; Beneficis ; Educació ; Multi-tasques ; Docents ; Aplicació ; Aprenentatge ; Productivitat ; Chatbots ; Chat-GPT ; Lenguaje natural ; Inteligencia artificial ; Modelos de entrenamiento ; Tecnología ; Datos ; Asistente virtual ; Impacto ; Privacidad ; Beneficios ; Educación ; Multi-tareas ; Docentes ; Aplicación ; Aprendizaje ; Productividad ; Chat-bots ; Natural language ; Artificial intelligence ; Training models ; Technology ; Data ; Virtual assistant ; Impact ; Privacy ; Benefits ; Education ; Multitasking ; Teaching staff ; Application ; Learning ; Productivity



12 p, 589.9 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering. TFG
Learning materials > DocèncIA

 Record created 2023-07-28, last modified 2024-02-12



   Favorit i Compartir