Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Writing on steroids? : Accuracy of automatic corrective feedback in L2 competence development
Martínez-Carrasco, Robert (Universitat Jaume I)
Chabert, Alicia (Universitat Jaume I)

Additional title: Escriuen dopats? : Precisió de la retroalimentació correctiva automàtica en el desenvolupament de la L2
Additional title: ¿Escriben dopados? : Precisión de la retroalimentación correctiva automática en el desarrollo de la L2
Additional title: Écrivent-ils dopés? : Précision du feedback correctif automatique dans le développement de la L2
Date: 2023
Abstract: The article examines the use of written corrective feedback by online grammar checkers as a tool for L2 competence development. While feedback on students' writing is considered an instrumental part in their learning process, providing comprehensive feedback may not always be possible. Grammar checkers can therefore become an interesting tool to scaffold the students' learning process as they promote self-directed learning. For the purposes of this study, a set of authentic EFL compositions in English (n=91; C1 CEFR) was subjected to a popular Automated Writing Evaluation (AWE) system, Grammarly, in order to analyse the feedback provided, namely the types and frequency of errors and the level of accuracy in error detection. The findings determine that, while grammar checkers may be useful as a complementary tool, they are developed with native speakers in mind, so the feedback does not always meet the EFL learners' needs.
Abstract: L'article aprofundeix en la retroalimentació correctiva automàtica com a eina per al desenvolupament de la L2. Si bé la retroalimentació de la producció escrita es considera instrumental per a l'aprenentatge de la llengua estrangera, proporcionar-la pot no ser sempre possible, de manera que els correctors, en promoure l'aprenentatge autodirigit, poden convertir-se en una eina útil que apuntale l'aprenentatge de l'alumnat. Així doncs, l'estudi que presentem fa servir l'eina Grammarly per tal d'avaluar la producció escrita en anglés d'un grup d'estudiants hispanoparlants (n=91; C1 MECR) i analitzar-ne la retroalimentació, a saber, els tipus i freqüència d'errors i el nivell de precisió de l'eina. Els resultats suggereixen que, encara que els correctors gramaticals poden ser útils com a eina complementària, solen estar desenvolupats per a parlants natius, per la qual cosa la retroalimentació no sempre satisfà les necessitats dels estudiants.
Abstract: El artículo profundiza en la retroalimentación correctiva automática como herramienta para el desarrollo de la L2. Si bien la retroalimentación de la producción escrita se considera instrumental en el aprendizaje de una lengua extranjera, proporcionar retroalimentación exhaustiva puede no ser siempre posible, de ahí que los correctores puedan convertirse, al promover el aprendizaje autodirigido, en una herramienta útil que apuntale el aprendizaje del alumnado. Partiendo de esa base, en el estudio que presentamos se utilizó la herramienta Grammarly para evaluar la producción escrita en inglés de estudiantes hispanohablantes (n=91; C1 MCER) y analizar la retroalimentación proporcionada, a saber, los tipos y frecuencia de errores y el nivel de precisión de la herramienta. Los resultados sugieren que, aunque los correctores gramaticales pueden ser útiles como herramienta complementaria, suelen estar desarrollados pensando en hablantes nativos, por lo que la retroalimentación no siempre satisface las necesidades de los estudiantes.
Abstract: L'article examine le feedback correctif automatique en tant qu'outil de développement d'une langue étrangère. Bien que le feedback correctif sur la production écrite soit considéré comme un élément essentiel de l'apprentissage des langues étrangères, il n'est pas toujours possible de fournir un feedback correctif complet. Par conséquent, en encourageant l'apprentissage autonome, les correcteurs peuvent devenir un outil utile pour soutenir l'apprentissage des étudiants. Sur cette base, la présente étude a utilisé l'outil Grammarly pour évaluer la production écrite en anglais d'apprenants hispanophones (n=91 ; C1 CECR) et pour analyser le feedback correctif fourni, à savoir les types et la fréquence des erreurs et le niveau de précision de l'outil. Les résultats suggèrent que, bien que les correcteurs grammaticaux puissent être utiles en tant qu'outil complémentaire, ils sont souvent développés en pensant aux locuteurs natifs, de sorte que le retour d'information ne répond pas toujours aux besoins des apprenants.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Grammarly ; AWE ; EFL ; Corrective feedback ; Writing competence assessment ; Avaluació automàtica de la producció escrita ; Anglès com a llengua estrangera ; Retroalimentació correctiva ; Avaluació de la competència escrita ; Evaluación automática de la producción escrita ; Inglés como lengua extranjera ; Retroalimentación correctiva ; Evaluación de la competencia escrita ; Évaluation automatique de la production écrite ; Anglais langue étrangère ; Feedback correctif ; Évaluation de la compétence écrite
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1142 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v16-n3-martinez-chabert
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1142


25 p, 1.1 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2023-10-26, last modified 2024-05-04



   Favorit i Compartir