Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites,
Traducciones de la hospitalidad : la hauntología negra en Candyman (Nia Dacosta, 2021)
Molines-Galarza, Núria (Universitat Jaume I)
Rodríguez Serrano, Aarón (Universitat Jaume I)

Títol variant: Traduccions de l'hospitalitat : l'hauntologia negra en Candyman (Nía DaCosta, 2021)
Títol variant: Translating Hospitality : Black Hauntology in Candyman (Nía DaCosta, 2021)
Data: 2023
Resum: Planteamos una lectura de la película Candyman (Nia DaCosta, 2021) en el contexto de las aportaciones de las mujeres afroamericanas a las traducciones de la hospitalidad derridiana. Para ahondar en el funcionamiento de esa traducción, vincularemos dicho concepto con el pensamiento hauntológico, en especial, con la actualización de los postulados derridianos de la hauntología negra. Con este marco y una metodología de análisis fílmico narratológico centrado en los procesos de significación formal, se explora la transformación que realiza DaCosta del concepto de hospitalidad. Tras el análisis, se concluye que la cineasta, con su reescritura narrativa, el tratamiento espacial y su visibilización autora! mediante la forma fílmica, genera un marco de exorcismo que reconceptualiza la hospitalidad y da voz a los espectros de las violencias sufridas por las comunidades afroamericanas estadounidenses.
Resum: Plantegem una lectura de la pel-lícula Candyman (Nia DaCosta, 2021) en el marc de les aportacions de les dones afroamericanes a les traduccions de l'hospitalitat derridiana. Per aprofundir en el funcionament d'aquesta traducció, vincularem aquest concepte amb el pensament hauntologic, en especial, amb l'actualització dels postulats derridians de l'hauntologia negra. Amb aquest marc i una metodología d'analisi fílmica centrada en els processos de significació formal, s' explora la transformació que proposa DaCosta del concepte d'hospitalitat. Després de l' analisi, es conclou que la cineasta, amb la seva reescriptura narrativa, el tractament espacial i la seva visibilització autora! mitjan<;ant la forma fílmica, genera un marc d'exorcisme que reconceptualitza l'hospitalitat i dona veu als espectres de les violencies patides per les comunitats afroamericanes estatunidenques.
Resum: This paper analyses Candyman (Nía DaCosta, 2021) within the context of African American women's contributions to the translations of Derridean hospitality. To understand how this translation works, hospitality and hauntology will be brought together, with a special interest in one of its current reformulations: black hauntology. With this framework and a narratological filmic analysis focused on the processes of visual meaning as our methodology, DaCosta's transformation of the concept ofhospitality is explored. Following the analysis, we conclude that the filmmaker, with her narrative rewriting, the spatial treatment, and her visibilisation as an author through filmic form, generates an exorcising framework which both reconceptualises hospitality and gives voice to the spectres of the violence suffered by African-American communities in the United States.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Traducción ; Hospitalidad ; Hauntología ; Cineastas afroamericanas ; Nia da Costa ; Traducció ; Hospitalitat ; Hauntologia ; Cineastes afroamericanes ; Nía Dacosta ; Translation ; Hospitality ; Hauntology ; Black women filmmakers ; Nia Dacosta
Publicat a: Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 29 (2023) , p. 53-71 (Dossier) , ISSN 2013-9470

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Lectora/article/view/422609
DOI: 10.1344/Lectora2023.29.4


19 p, 4.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Lectora
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-17, darrera modificació el 2023-12-20



   Favorit i Compartir