Google Scholar: cites
Orthographic Effects in Word Recognition among Spanish-Speaking Learners of English
Martínez-García, María Teresa (The University of Utah)

Títol variant: Effets de l'orthographe sur la reconnaissance des mots chez les apprenants d'anglais hispanophones
Títol variant: Efectos de la ortografía en el reconocimiento de palabras por estudiantes de inglés hispanohablantes
Títol variant: Efectes de l'ortografia en el reconeixement de paraules per estudiants d'anglès hispanoparlants
Data: 2023
Resum: While speech perception has been found to influence word recognition, what specific aspects of the L1-L2 mapping play the most important role is not well understood. This study explores whether, and if so how, visual-orthographic information influences the mapping of phonemic information in an L2 in both perception and word-recognition. Spanish-speaking English learners completed an AXB and a word monitoring task in English manipulating the presence of the labiodental /v/ and the bilabial /b/ phonemes, which are allophonic in Spanish, but phonemic in English (e. g. , best vs. vest). The results show a clear effect of L1 on L2 learners' perception and word recognition, partly modulated by the orthographic information seen. These results support models that predict the mapping of L1-L2 phonemes, emphasizing how orthographic information may be an important variable to take into consideration.
Resum: Tot i que s'ha descobert que la percepció de la parla influeix en el reconeixement de paraules, no es comprèn bé quins aspectes específics del mapatge L1-L2 fan el paper més important. Aquest estudi explora si la informació visual-ortogràfica influeix en el mapeig de la informació fonèmica en una L2 i, si és així, com, tant en la percepció com en el reconeixement de paraules. Un grup d'estudiants hispanoparlants d'anglès va completar una tasca d'AXB i una de monitorització de paraules en anglès en les quals es va manipular la presència de fonemes labiodental /v/ i bilabial /b/, que són al·lofònics en espanyol, però fonèmics en anglès (p. ex. , best vs. vest). Els resultats mostren un efecte clar de la L1 dels estudiants en la percepció i el reconeixement de paraules de L2, modulat en part per la informació ortogràfica vista. Aquests resultats donen suport a models que prediuen el mapeig de fonemes L1-L2, emfatitzant com la informació ortogràfica pot ser una variable important que cal tenir en compte.
Resum: Si bien se ha descubierto que la percepción del habla influye en el reconocimiento de palabras, no se comprende bien qué aspectos específicos del mapeo L1-L2 desempeñan el papel más importante. Este estudio explora si la información visual-ortográfica influye en el mapeo de la información fonémica en una L2, y de ser así, cómo, tanto en la percepción como en el reconocimiento de palabras. Un grupo de hispanohablantes estudiantes de inglés completó una tarea de AXB y una de monitoreo de palabras en inglés en las que se manipuló la presencia de los fonemas labiodental /v/ y bilabial /b/, que son alofónicos en español, pero fonémicos en inglés (p. ej. , best vs. vest). Los resultados muestran un claro efecto de la L1 de los estudiantes en la percepción y el reconocimiento de palabras de L2, modulado en parte por la información ortográfica vista. Estos resultados respaldan modelos que predicen el mapeo de fonemas L1-L2, enfatizando cómo la información ortográfica puede ser una variable importante que debe tenerse en cuenta.
Resum: Bien que la perception de la parole influence la reconnaissance des mots, on ne comprend pas bien quels aspects spécifiques de la cartographie L1-L2 jouent le rôle le plus important. Cette étude explore si les informations d'orthographe visuelle influencent la cartographie des informations phonémiques dans une L2 et, le cas échéant, quelle en est incidence à la fois sur la perception et sur la reconnaissance des mots. Un groupe d'apprenants hispanophones d'anglais ont effectué une tâche AXB et une tâche de monitorage de mots anglais dans lesquels la place des phonèmes labiodental /v/ et bilabial /b/, qui sont allophoniques en espagnol mais phonémiques en anglais (par exemple, best vs. vest), avait été modifiée. Les résultats montrent un effet clair de la L1 des apprenants sur la perception et la reconnaissance des mots de la L2, modulé en partie par les informations orthographiques vues. Ces résultats soutiennent les modèles qui prédisent la cartographie des phonèmes L1-L2, en soulignant à quel point les informations orthographiques peuvent être une variable importante à prendre en compte.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Bilabial ; Labiodental ; L2 mapping ; Orthographic information ; Word recognition ; Speech perception ; Cartographie l2 ; Informations orthographiques ; Reconnaissance de mots ; Perception de la parole ; Mapeo l2 ; Información ortográfica ; Reconocimiento de palabras ; Percepción del habla ; Mapatge l2 ; Informació ortogràfica ; Reconeixement de paraules ; Percepció de la parla
Publicat a: Langue(s) & Parole, Vol. 8 (2023) , p. 127-148 (Articles) , ISSN 2684-6691

Adreça original: https://revistes.uab.cat/languesparole/article/view/v8-martinez-garcia
DOI: 10.5565/rev/languesparole.131


22 p, 570.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Langue(s) & Parole
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-29, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir