El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas"
Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)

Data: 2014
Resum: Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. Con el fin de acercar al estudiante a la realidad profesional se plantean casos prácticos que presentan diferentes planteamientos y perspectivas psicológicas. Para fomentar el trabajo autónomo y la asunción de una actitud crítica y creativa se ha optado por el Aprendizaje Basado en Problemas (ABP).
Resum: The educational innovation experience of implementation of the course.
Resum: "Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. Problem-Based Learning (PBL) methodologies are used in order to promote autonomous work and the assumption of critical and creative attitudes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) ; Aprendizaje Autónomo ; Aprendizaje colaborativo ; Integración interdisciplinar ; Práctica profesional ; Problem-Based Learning (PBL) ; Self-Directed Learning ; Collaborative Learning ; Interdisciplinary integration ; Professional Practice
Publicat a: Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014) , ISSN 2385-6203

Adreça original: https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/749


13 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-04-03, darrera modificació el 2024-04-16



   Favorit i Compartir