Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/30226
El trabajo didáctico de los obstáculos, en el corazón de los aprendizajes científicos
Astelfi, J.P.

Data: 1994
Resum: The great deal of preconceptions that have been collected in the past years by sience education researchers, usually lacks the epistemological component. To consider this component will lead us to a more accurate analysis of the obstacles that a student has to overcome through herlhis instruction. Is this paper, Astolfi shows the differences between obstacle and preconception, the three stages to overcome an obst;icle, and how to use the concept of objectiveobstacle to improve science teaching.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 206-216, ISSN 0212-4521



11 p, 631.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-11-19, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir