Google Scholar: cites
El trabajo didáctico de los obstáculos, en el corazón de los aprendizajes científicos
Astelfi, J. P.

Data: 1994
Resum: The great deal of preconceptions that have been collected in the past years by sience education researchers, usually lacks the epistemological component. To consider this component will lead us to a more accurate analysis of the obstacles that a student has to overcome through herlhis instruction. Is this paper, Astolfi shows the differences between obstacle and preconception, the three stages to overcome an obst;icle, and how to use the concept of objectiveobstacle to improve science teaching.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 206-216, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21359
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n2-astolfi
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4442


11 p, 631.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-11-19, darrera modificació el 2022-07-31



   Favorit i Compartir