Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/36940
El Procés de reforma dels plans d'estudi de les titulacions universitàries d'informàtica : : estudis de casos des d'una perspectiva sociològica / Helena Troiano Gomà ; [director: Josep Maria Masjuan]
Troiano i Gomà, Helena
Masjuan, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
Resum: Los objetivos de esta tesis se podrian resumir en tres grandes apartados. Primero, establecer vías validad de descripción de los planes de estudios que permitan reconocer los rasgos particulares y diferenciadores, lo cual proporcionaria alguna base de comparación entre planes. Este primer objetivo se aborda a partir del establecimiento de unos indicadores configurados en ejes polarizados, las características que estudian los indicadores dependen de: las decisiones tomadas por agentes del contexto, las decisiones que toma el centro que impartirá el plan de estudios concreto y finalmente, las decisiones que toma cada uno de los profesores y profesoras que deberán implementar el plan en su desarrollo cotidiano. Segundo, identificar el abanico de factores que pueden haber tenido alguna incidencia en la forma concreta en que se ha llevado a cabo el proceso de reforma. Y, tercero, relacionar las caracteristicas concretas el proceso y la direccion especifica que toma la influencia de los diferentes factores con los resultados obtenidos, esto es, los planes de estudio. Para abordar estos dos objetivos se ha adoptado una perspectiva de estudio de organizaciones des de la optica del poder. Los factores que se han contemplado como activos en la conformación de los planes de estudio son: los agentes de contexto(colegios profesionales, Estado, disciplina cientifica,etc), la cultura de la organización, la historia y estructura de la organización, y el proceso concreto de decisión de plan de estudios.
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, Departament de Sociologia, 1999
Nota: Títol obtingut de la portada digitalitzada
Nota: Consultable des del TDX
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Català.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis
Matèria: Currículums (Ensenyament) ; Aspectes sociològics ; Canvis ; Informàtica ; Currículums ; Ensenyament universitari
ISBN: 9788469132067

Adreça alternativa:: http://hdl.handle.net/10803/5132


170 p, 9.3 MB

170 p, 9.6 MB

144 p, 8.4 MB

116 p, 9.3 MB

140 p, 9.6 MB

140 p, 9.1 MB

50 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2016-09-30



   Favorit i Compartir