Aproximació a les conceptualitzacions gramaticals d'alumnes de secundària a propòsit de les classes de mots
Macià, Jaume
Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Data: |
2007 |
Resum: |
El treball vol aprofundir en les conceptualitzacions gramaticals dels alumnes de secundària, particularment en els sabers que mobilitzen quan han de determinar la classe lèxica de certes paraules (els mots analitzats pertanyen a categories "simples" com les de nom, verb, adjectiu i adverbi). Per a tal fi s'han enquestat 141 alumnes i se n'han entrevistat 18 (es tracta d'estudiants de tots els nivells de secundària d'un mateix institut). L'estudi posa en evidència la diversitat de procediments i de conceptualitzacions mobilitzats, progressivament complexos a mesura que avança l'escolarització, però també la freqüent manca de coherència entre els procediments aplicats -sovint mecànics- i els conceptes que afloren -sovint purament memorístics- en el discurs metalingüístic d'aquests estudiants. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials. Treballs de recerca de postgrau |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Matèria: |
Català ;
Ensenyament secundari |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de recerca i projectes de final de carrera >
Ciències de l'Educació, TFM
Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2024-05-26