Google Scholar: citations
Formación inicial del profesorado de ciencias en Francia, Inglaterra y Gales y España : análisis de la organización de los estudios y nuevas tendencias
Dumas Carré, Andrée (Université de Paris 7)
Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Garrett, R. (University of Bristol)

Date: 1990
Abstract: This paper contains a comparative analysis of university courses on initial secondary teacher training in theses countries. The aim is to sort out the common components in these training systems. We also point out some contemporary trends in this field, trying to increase the degree of professionalisation of these courses.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 274-281, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51337
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v8-n3-dumas-furio-garrett
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4957


8 p, 516.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2009-10-26, last modified 2022-06-15



   Favorit i Compartir