Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/50185
Comunicació i cultura, un únic projecte : Barcelona 92
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)

Data: 1991
Resum: En aquest article l'autor entén que les dimensions comunicatives dels Jocs Olímpics vénen determinades pel carácter planetari i massiu de la seva atenció informativa. Els Jocs Olímpics ofereixen als mitjans de comunicació la gran oportunitat d'experimentar i posar a prova tot el seu potencial de transformació. El moviment olímpic internacional és productor de valors culturals i socials. Per això Barcelona, com a ciutat seu, no pot ignorar les grans dimensions i implicacions internacionals dels Jocs Olímpics actuals, tant en el sentit d'oferir a la comunitat internacional les propostes culturals que permetin el desenvolupament dels potencials valors positius de l'olimpisme i de l'esport, com en l'aspecte referent a la representació de la societat local. L'autor analitza també els problemes amb què es troben la cobertura informativa dels Jocs i els ideals olímpics. Destaca, així mateix, el paper de la televisió, tant per la qüestió del finançament, com per la selecció d’imatges que identifiquen uns determinats valors, donant una especial importància a les cerimònies d'inaguració i cloenda.
Resum: En este artículo el autor considera que las dimensiones comunicativas de los juegos Olímpicos vienen determinadas por el carácter planetario y masivo de su atención informativa. Los Juegos Olímpicos ofrecen a los medios de comunicación la gran oportunidad de experimentar y poner a prueba todo su potencial de transformación. El movimiento olímpico internacional es productor de valores culturales y sociales. Por eso Barcelona, como ciudad sede, no puede ignorar las grandes dimensiones e implicaciones internacionales de los Juegos Olímpicos actuales, tanto en el sentido de ofrecer a la comunidad internacional las propuestas culturales que permitan el desarrollo de los potenciales valores positivos del olimpismo y el deporte, como en el aspecto referente a la representación de la sociedad local. El autor analiza también los problemas con los que se encuentran la cobertura informativa de los Juegos y de los ideales olímpicos. Destaca así mismo, el papel clave de la televisión, tanto por la cuestión de la financiación, como por la selección de imágenes que identifiquen unos determinados valores, dando una especial importancia a las ceremonias de inauguración y clausura.
Resum: In this article the author consideres that the communication dimension of the Olympic Games is determined by their global caracter and huge attention. The Olympic Games offer the med i'a a great opportunity to experiment with and test its potential to transform. The international olympic movement cerates cultural and social values. Because of this Barcelona, as an olympic city, cannot ignore the large international dimensions of the present Olympic Games, not only in the sense of offering the international community the cultural proposition which permits the development of the strong positive values of the olympic spirit and port in general, but also in the aspect of representing the local society. The author also analyses the problems with which the media coverage of the olympics and the olympic ideals. Highlight the important position of television, not only because of t e question of finance, aswell as t e selection of images which identify certain values, giving special importance to the inauguration ceremonies and closing ceremonies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Papers : revista de sociologia, N. 38 (1991) p. 9-32, ISSN 0210-2862



24 p, 690.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-10-27, darrera modificació el 2016-10-27



   Favorit i Compartir