Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/51412
Psicofísica del ritme audiovisual en un spot
Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)

Títol variant: Psychophysics of Audiovisual Rhythm in a TV advertisement
Data: 2009
Resum: En aquest article es fa un estudi experimental del tipus de processament mental del ritme en el missatge audiovisual. Davant de les dificultats per poder manipular l’estímul sense alterar cap altra variable, se’n fa una definició operativa i es busca un cas paradigmàtic adaptat a la definició. Concretament, es defineix el ritme en el missatge audiovisual com «el nombre de plans per unitat de temps», la qual cosa és congruent amb les definicions teòriques del concepte de cicle en la imatge i la quantitat d’informació per unitat de temps en la música. D’aquesta manera, s’escull un spot el primer pla del qual es repeteix quatre vegades. Quatre versions addicionals amb cicles de 5, 6, 7 i 8 plans han estat creades utilitzant l’original repetidament en el mateix període de temps. Això s’ha aconseguit mitjançant l’escurçament successiu de frames al final del pla. A partir d’aquí, s’aplica el mètode dels límits i el mètode dels ajustaments (segons la psicofísica de Fechner) per comprovar la sensibilitat a l’estímul «ritme» del target de l’spot.
Resum: In this article, a research experiment was done on the type of mental processing that applies to rhythm in an audiovisual message. By considering the difficulties in manipulating the stimuli without altering any other variable, a working definition of rhythm is established and a paradigmatic case study for this definition is investigated. Specifically, the rhythm in the audiovisual message is defined as the number of shots per unit of time, which is congruent with both theoretical definitions: the concept of cycle within image analysis and the amount of information per unit of time in music. Thus, a TV advertisement was selected whose first shot was repeated four times. Four additional versions with cycles of 5, 6, 7 and 8 shots were created using the original one repeated within the same period of time. This was achieved by means of cutting frames successively at the beginning and end of the shot. Finally, the Method of Limits and the Method of Adjustment are applied (according to the psychophysics of Fechner) in order to prove the perceptual sensitivity of the TV advertisement’s target towards the stimuli.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Ritme audiovisual ; Eficàcia publicitària ; Frames ; Psicofísica ; Audiovisual rhythm ; Advertising efficacy ; Psychophysics
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 38 (2009) p. 135-149, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/142477


15 p, 964.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Laboratori d'Anàlisi Instrumental de la Comunicació (LAICOM)
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-11-19, darrera modificació el 2016-11-24



   Favorit i Compartir