Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/51535
La netnografía : un método de investigación en Internet
Washington Turpo Gebera, Osbaldo

Títol variant: La netnografia : un mètode d’investigació a Internet
Títol variant: Netnography : a research method in internet
Data: 2008
Resum: La netnografía se presenta como un nuevo método investigador para indagar sobre lo que sucede en las comunidades virtuales. El método deviene de la aplicación de la etnografía al estudio del ciberespacio. Su pretensión transita por erigirse como ciencia de lo que ocurre en la red de redes. Esta pretensión, reclamada por toda disciplina emergente, aún es difusa, porque se presenta más bien como una técnica de investigación de las vivencias en los espacios virtuales. Sus orígenes se sitúan en los Estados Unidos y su aplicación actual más evidente es la expresada por el marketing en los estudios de mercado. Para utilizar dicho método, se tienen en cuenta unas fases determinadas que reúnen lo artificial, proporcionado por los ordenadores, con el trabajo natural de los seres humanos, a fin de determinar las decisiones más apropiadas para brindar óptimamente el consumo de un producto o de un servicio.
Resum: La netnografia es presenta com un mètode nou d’investigació per estudiar què succeeix en les comunitats virtuals. El mètode és el resultat d’aplicar l’etnografia a l’estudi del ciberespai. Pretén erigir-se com a ciència del que ocorre a la xarxa de xarxes. Aquesta pretensió, reclamada per totes les disciplines emergents, encara és difosa, perquè més aviat es presenta com una tècnica d’investigació de les vivències en els espais virtuals. Els seus orígens se situen als Estats Units i l’aplicació actual més evident que se’n fa és l’expressada pel màrqueting als estudis de mercat. Per utilitzar aquest mètode, es tenen en compte unes fases determinades que reuneixen el que és artificial, proporcionat pels ordinadors, amb el treball natural dels éssers humans, a fi de determinar les decisions més apropiades per brindar òptimament el consum d’un producte o d’un servei.
Resum: Netnography is presented as a new research method to investigate about what is happening in virtual communities, more concretely what happens in Internet. The method derives from the application of the ethnography to the study of the cyberspace. Its pretension is to become a science of what goes on the the net of networks; such pretension, regarded as necessary by any emergent discipline, is still diffuse. It is mostly presented as a research technique of the experiences in the virtual spaces. Its origins are situated in the Unite States. Its present and more evident application is expressed by the marketing, in market studies. It considers certain phases, and gather the artificial, what is provided by the computers with the natural work, of human beings, in order to determine the most appropriate decisions to optimally offer the consumption of a product or service.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Netnografia ; Mètode etnogràfic ; Netnografía ; Método netnográfico ; Netnography ; Ethnographic methods
Publicat a: Educar, N. 42 (2008) p. 81-93, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/142550


13 p, 87.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-11-20, darrera modificació el 2016-11-23



   Favorit i Compartir