Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/53252
La actualidad de los modelos legislativos de convivencia. Un metaanálisis
Ortega Ruiz, Rosario (Universidad de Córdoba. Departamento de Psicología)
Monje López, Marcos (Universidad de Córdoba. Departamento de Psicología)
Córdoba Alcaide, Francisco (Universidad de Córdoba. Departamento de Psicología)

Títol variant: L’actualitat dels models legislatius de convivència. Una metanàlisi.
Títol variant: The actuality of the legislative models of convivencia : a metaanalisys
Data: 2009
Resum: Este artículo presenta una investigación psicoeducativa en curso, cuya finalidad principal es la realización de un metaanálisis de las políticas educativas en materia de convivencia escolar, utilizando como muestra los documentos legislativos de las distintas comunidades autónomas del Estado español. Pretendemos determinar el perfil específico que tienen, analizando, mediante un sistema único de categorías, los elementos estructurales que incluye cada documento y relacionándolos con las nuevas necesidades de intervención detectadas en los estudios científicos de incidencia y prevalencia de la violencia escolar y bullying (school violence and bullying). Estos estudios resaltan la necesidad de crear políticas de convivencia que se centren en la prevención primaria, pero que también incluyan medidas para atender a la población en riesgo y, por último, medidas de intervención directa, con la implicación de todos los miembros de la comunidad educativa.
Resum: El present article presenta una investigació psicoeducativa en curs. La finalitat principal d’aquesta recerca és la realització d’una metaanàlisi de les polítiques educatives en matèria de convivència escolar, utilitzant com a mostra els documents legislatius de les diferents comunitats autònomes de l’Estat espanyol. Pretenem determinar el perfil específic que tenen, analitzant, mitjançant un sistema de categories únic, els elements estructurals que inclou cada document i relacionant-los amb les noves necessitats d’intervenció detectades en els estudis científics d’incidència i prevalença de la violència i l’assetjament escolars (school violence and bullying). Aquests estudis ressalten la necessitat de crear polítiques de convivència que se centrin en la prevenció primària, però que també incloguin mesures per atendre la població en risc i, finalment, mesures d’intervenció directa, amb la implicació de tots els membres de la comunitat educativa.
Resum: This article presents a psychoeducational ongoing research, whose main purpose is to conduct a meta-analysis of education policies on school in the area, using as a sample legislative documents in the different regions of Spain. We intend to determine the specific profile they have on the inside, looking through a one only cotegory system, the structural elements including every document and linking them to the changing needs of intervention identified in scientific studies of incidence and prevalence of school violence and bullying (violencia escolar y bullying). These studies highlight the need to create policies of coexistence that focus on primary prevention, but also include measures to address the population at risk and, finally, measures of direct intervention, with the involvement of all members of the community education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Violencia escolar y bullying ; Modelos legislativos de convivencia ; Metaanálisis violència i assetjament escolars ; Models legislatius de convivència ; Metanàlisi school violence and bullying ; Legislative models of convivencia ; Metaanalisys
Publicat a: Educar, N. 43 (2009) p. 81-91, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/168895


11 p, 77.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-02-10, darrera modificació el 2016-11-23



   Favorit i Compartir