Google Scholar: citas
How to utilise students' cultural and linguistic experiences to promote language learning : looking beyond the school
Issa, Tözün (London Metropolitan University)

Fecha: 2009
Resumen: This article will first give an overview of multicultural, multilingual Britain and place it within the context of community literacy. It will then discuss education reforms and policies that have aimed to place multicultural and multiple literacy at their centre before considering theoretical basis for current understanding of additional language learning in the UK. Then the article describes a project, based on ethnographic case studies of an early years centre and its reception classes. Preliminary results and conclusions are discussed.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 1, Núm. 1 ( 2009) , p. 14-29, ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v1-n1-issa
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/194340
DOI: 10.5565/rev/jtl3.33


16 p, 135.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2010-05-19, última modificación el 2022-02-13



   Favorit i Compartir