Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/5775
El cicle del paper : una proposta didàctica per aproximar-nos a la comprensió del problema dels residus
Castelltort i Valls, Alba (Agenda 21 Escolar de Barcelona)
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)

Data: 2006
Resum: L’article exposa una experiència didàctica que pretén aprofundir en la comprensió de la problemàtica dels residus des de la perspectiva dels cicles. La proposta parteix de la in-terpretació del cicle del paper per ajudar l’alumnat a reflexionar i comprendre els perquès de la problemàtica del consum de paper i facilitar l’adquisició d’uns sabers que serveixin per explicar la problemàtica d’altres tipologies de residus. Les activitats d’avaluació realitzades mostren que els alumnes s’apropien d’aquest model amb facilitat, tot i que cal promoure noves activitats d’avaluació per determinar si aquest model perdura o no amb el temps i si promou canvis en les actituds i comportaments en-vers la prevenció i la separació dels residus. Aquesta experiència s’ha dut a terme en diverses escoles de Sabadell ja que forma part de les activitats d’educació ambiental del programa “Ciutat i Escola”.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Residus ; Residuos ; Cicle del paper ; Ciclo del papel ; Impacte ambiental ; Impacto ambiental
Publicat a: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 2-6, ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/40310


5 p, 264.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-06-26, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir