Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65833
Desenvolupament d’una comunitat virtual dinàmica d'integració acadèmico-laboral en creativitat publicitària dins el pla pilot de publicitat i relacions públiques
Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Fernández Cuesta, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Data: 2007
Resum: El projecte ve motivat per l’absència en l’actualitat d’una eina tecnològica que lligui el món acadèmic amb el professional per a perfils especialitzats que genera el Grau en Publicitat i Relacions Públiques. És a dir, la creació d’una COMUNITAT VIRTUAL DINÀMICA (CVD) pretén facilitar als alumnes de Publicitat i Relacions Públiques la seva incorporació al món laboral com a culminació del seu aprenentatge, a través de vincular dos tipus de públics: alumnes i ex-alumnes que ja estan inserits al món laboral. La primera fornada de graduats ha estat al 2007 i la COMUNITAT VIRTUAL DINÀMICA esdevindrà una eina per assolir la màxima integració laboral d’aquests alumnes. Actualment aquest projecte s’està construint amb un programari lliure (Joomla!) especialitzat en la creació de comunitats virtuals. El disseny d’aquesta comunitat està permetent crear uns perfils professionals i de competències coincidents amb els perfils treballats en la titulació. Alhora, s’han fet accions de telemàrqueting per generar i ampliar una base de dades d’ex-alumnes de fins a 24 promocions per tal d’integrar-los posteriorment. La funcionalitats de l’entorn virtual d’alumnes i ex-alumnes contempla la possibilitat de visualitzar els perfils personals i professionals dels altres membres (com per exemple currículums), posar-se en contacte entre ells, d’inscriure i consultar ofertes d’inserció laboral en el sector, trametre notícies personals als contactes seleccionats i també de conèixer l’actualitat i notícies de les activitats relacionades amb la facultat.
Resum: This project tries to solve a current lack of technological tools that allow to link the professional with the academic world, according the specific profiles of graduates that the career in Advertising and Public Relations is providing. The creation of the COMUNITAT VIRTUAL DINÀMICA (CVD - Virtual Dynamical Community) pretends to facilitate to these students their incorporation to the professional world as final goal of the learning process. This link will result from joining in the community the current students with the former ones that are already working. For the first promotion of graduated students in 2007, the CVD should become a very valuable tool for their next steps. This project is using a free software solution (Joomla!) specialized in Virtual User Community Management. This is the best way to create different profiles according the career. At the same time, some telemarketing actions were conducted to enhance the students’ database of till 24 former promotions. The functionality of this virtual environment for students and former students gives the possibility to visualize the personal and professional profiles of every registered user (e. g. Curriculums), to contact other users, inscribe and read new job vacancies in advertising, send messages to a group of students and to get updated information of the career and the university faculty.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Comunitat virtual ; Xarxa d’ex-alumnes ; Publicitat i relacions públiques
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



9 p, 70.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-02, darrera modificació el 2016-11-24



   Favorit i Compartir