Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65836
Materials virtuals d’autoaprenentatge en aplicacions gràfiques per a la Llicenciatura de Publicitat i Relacions Públiques
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)

Data: 2007
Resum: El projecte d’elaboració de materials virtuals d’autoaprenentatge en programari gràfic per al Grau de publicitat i Relacions Públiques té l’objectiu de desenvolupar unitats videotutorials adaptades a les necessitats docents d’alumnes i professors de cara a complir els perfils professionals que hi són relacionats. Aquests materials virtuals estan dissenyats per aplicar-se en les classes pràctiques de les assignatures audiovisuals. Els videotutorials representen una millora en la qualitat d’interacció docent alumne-professor que s’inicia a classe i pot ser continuada autònomament fora d’ella. A partir d’un model semipresencial, els materials virtuals han actuat com a videotutorials dinamitzant les activitats pràctiques tant en el laboratori informàtic amb el professor com per continuar l’aprenentatge virtualment des de casa. Els resultats d’enquestes qualitatives als alumnes després d’usar els materials virtuals corroboren la seva utilitat, valorant-los positivament perquè aporten més flexibilitat en el seu ritme d’estudi. També es reconeix la dinàmica diferent que precisa tant de preparació com de recepció dels tutorials virtuals pel seu llenguatge multimèdia i les limitacions i problemes tècnics que distorsionen l’experiència d’autoaprenentatge. Concloem que els videotutorials cobreixen una necessitat de noves tàctiques d’interacció docent en un àmbit d’aprenentatge de programari gràfic professional, encara que apreciem necessari el suport docent presencial com també el posterior seguiment i aprofundiment dels exercicis de forma autònoma pels estudiants.
Resum: The project of virtual materials for graphical software tools has the objective of developing video-tutorial units adapted to the educational needs of professors and students of advertising and public relations degree at UAB. These educational materials are designed to be applied as a self-learning system for the practical exercises in the university audio-visual subjects. The tutorials are representing an improvement in the quality of educational ‘professor-student’ interaction in and outside the class. Several international studies support ‘self-learning’ as an educational methodology with great possibilities that facilitate the cognitive development of the student. Furthermore, he is helped to become more independent and flexible. In addition, this project is looking for contributing in new ways of learning the graphical software used by the professional sector in order to fulfil students’ competencies of their curricula. The results of the qualitative surveys after the students’ first contact with the tutorials corroborate their utility: students appreciated them as a useful tool, valuing the initiative as positive. It was also noticed the different dynamics that requires preparing teaching materials with a multimedia language. A final evaluation of the educational effectiveness of the materials was made in several tests to analyze the learning evolution between the students. Summarising, the video-tutorials assume the need of new tactics in educational interaction by using these materials in learning processes for graphical software. Anyway, we appreciate that these video-tutorials would require a combination of present assistance of teachers as well as the later virtual pursuit for an effective selflearning experience for the students.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Materials virtuals ; Aplicacions gràfiques ; Publicitat
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



10 p, 100.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-02, darrera modificació el 2016-11-24



   Favorit i Compartir