Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65991
Autoavaluació de competències transversals a l'assignatura d’anestesiologia mitjançant l’ABP
Moret Ruiz, Enrique (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Dept. de Cirurgia)
Canet Capeta, Jaume (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Dept. de Cirurgia)
Cubells Larrosa, Carles (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Dept. de Cirurgia)
Garcia Guasch, Roser (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Dept. de Cirurgia)
Hinojosa Zaguirre, Marta (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Dept. de Cirurgia)
Oller Salas, Benjamí (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Dept. de Cirurgia)
Roca Amatria, Gisela (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Dept. de Cirurgia)

Data: 2008
Resum: L’EEES incideix en la necessitat de contemplar les competències transversals en la formació de pregrau. A l’assignatura optativa de pregrau d’Anestesiologia apliquem l’ABP des de l’any 2001, i ens qüestionem cóm són les competències basals dels estudiants i si les fomentem. Objectiu: Mesurar l’autoavaluació dels estudiants de les competències transversals i analitzar el seu grau de progressió al llarg del nostre curs. Mètode: Estudi prospectiu i descriptiu amb estudiants de cinquè. Es sol•licita consentiment informat. Segons el projecte “Tuning” s’ha dissenyat un qüestionari on cada estudiant autoavalua al primer i a l’últim dia del curs les seves competències instrumentals, interpersonals i sistèmiques. La valoració va del 0 (incapaç) al 5 (molt capaç). Resultats: Tots els estudiants (13 dones i 1 home; edat mitja 23,78 anys) que participat en l’estudi han experimentat un increment de les seves competències amb una mitjana de 0,9 punts. Les competències millor valorades han estat la capacitat en la presa de decisions, el compliment de compromisos adquirits, la habilitat per treballar de forma autònoma, sent la més valorada la motivació per la consecució d’objectius d’aprenentatge. Les més deficitàries han estat el coneixement d’anglès i les habilitats per a investigar. Les de major progressió han estat: l’habilitat en recerca d’informació, capacitat d’expressió i per dissenyar i gestionar treballs. Conclusió: Cal conèixer el perfil basal de l’estudiant i quines són les seves mancances competencials per a després dissenyar un enfocament de l’educació basada en competències. L’autoavaluació i l'ABP ens ajuda a fomentar les competències transversals de l’estudiant.
Resum: According to the Bologna Declaration transversal competencies should be improved in undergraduate education. In our optional course of Anesthesiology we apply PBL since 2001 and now we ask ourselves what kind of transversal competencies our students have and if we can help students to improve them. Objective: To measure students' self-evaluation of their transversal competencies and to analyze their progression throughout our course. Method: Prospective, descriptive study with 5th year medical students. Informed consent was asked. As described in the “Tuning” project, we designed a self-evaluation questionnaire on their instrumental, interpersonal and systemic competencies to be filled in by every student on the first and last day of class. We used a Likert scale going from 0 (unable) to 5 (excellent) for this purpose. Results: All students (13 women and 1 man; mean age 23. 78 years old) filled in the questionnaire and showed a mean increase of their competencies of 0. 9. The best evaluated competencies were the capacity of taking decisions, the realization of acquired compromises and the ability to work in an independent way. The best evaluated one was the motivation for the prosecution of learning objectives. The English knowledge and the ability to investigate were very deficient. The competencies that showed the most progression throughout the course were: the ability of searching information, the capacity of oral and written expression and finally their work management capacity. Conclusion: It is important to know the baseline profile of our students in terms of deficiencies of transversal competencies to design a competence-based education. PBL and self-evaluation help us to improve transversal competencies in our classes.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008



7 p, 52.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-04, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir