Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/66011
Possibilitats de la web 2.0 per a la producció de continguts de forma cooperativa i interactiva en les assignatures d’història de la comunicació
Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)

Data: 2008
Resum: El professorat que imparteix Història de la Comunicació i altres assignatures afins, ha anat desenvolupant diferents materials didàctics que ara estem revisant i actualitzant per a poder-los utilitzar en el marc de la wiki que hem preparat, Passeig per les xarxes de comunicació des de. . . (https://wikis. uab. cat/passeigperlesxarxes). Aquest treball s’està concretat en dues guies didàctiques, per a la utilització de la publicitat i els programes de televisió de ficció com a fonts documentals i materials didàctics, que permeten identificar i valorar, des de diferents disciplines, les dades que proporcionen els mitjans de comunicació per conèixer els canvis socials i també les relacions entre història col·lectiva i històries personals, i entre memòria col·lectiva i memòria personal. Estem així, experimentant amb les possibilitats de la Web 2. 0 per a produir materials que contribueixin a la formació dels professionals dels mitjans de comunicació, fent-los competents en la elaboració de continguts de forma cooperativa i interactiva, en el marc de l’EEES. Aquest treball els ha de facilitar desenvolupar habilitats d’identificació i de resolució de problemes, capacitat de pensament crític i sentit de responsabilitat social, professional i ètica. Els estudiants faran servir les ITC per l’aprenentatge semipresencial. D’aquesta manera, fomentarem la seva autonomia en la investigació, planificació i desenvolupament de continguts per als mitjans de comunicació. També volem posar aquests materials a disposició de tothom interessat en un diàleg interdisciplinar, imprescindible per a orientar els nous plans d’estudi cap al nou paradigma de producció i gestió del coneixement.
Resum: The new possibilities of organize and produce all types of documents in digital format, to distribute them by network and their interactive possibilities provoke a radical change in the paradigm that have oriented the content production: from vertical and unidirectional to horizontal, plural, cooperative and interactive. The formation of mass media professionals should explain how to produce this news items. This project summarizes the didactics materials that have been developed by the professors who are teaching History of Communication in order to edit news materials in the framework of the Wiki Passeig per les xarxes de comunicació des de… (https://wikis. uab. cat/passeigperlesxarxes). We present two Didactics Guides in this new Wiki framework that allow us to identify and value mass edia as a documental source for understand social changes and the relations between collective history, personal history and collective and personal memory.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Innovació didàctica ; Wiki ; Història de la Comunicació ; Guies Didàctiques ; Web 2.0
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008



7 p, 56.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural - Labcompublica
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-04, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir