To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/70223
La xarxa d’adopció escolar de monuments a Tarragona : el patrimoni arqueològic com a recurs educatiu en el context de Tarragona Ciutat Educadora
Balart Boigues, Lluís (Museu d’Història de Tarragona)
Martínez Manent, Joan (Ajuntament de Tarragona. Institut Municipal d’Educació)

Additional title: La red de adopción escolar de monumentos en Tarragona : el patrimonio arqueológico como recurso educativo en el contexto de Tarragona Ciudad Educadora
Additional title: The school network of monument adoption : archaeological heritage as educational tool in the context of Tarragona Educational City
Date: 2009
Abstract: El programa educatiu «L’escola adopta un monument» s’ha desenvolupat a les escoles de Tarragona en el marc de Tarragona Ciutat Educadora i d’acord amb les dinàmiques educatives com a ciutat Patrimoni de la Humanitat. Hi han participat 22 escoles, amb una programació de dos cursos acadèmics. És un programa complementari del currículum escolar, transversal i en xarxa, promogut per l’Ajuntament com a agent educatiu, amb la col•laboració de les escoles, per bé que s’emmarca en els processos d’educació permanent de la ciutadania. Destaca la funció educativa del patrimoni arqueològic, tangible o intangible, la seva cooperació en el procés de coresponsabilitat social en l’educació i el seu valor com a recurs educatiu en un procés d’educació integral dels participants.
Abstract: El programa educativo «La escuela adopta un monumento» se ha desarrollado en las escuelas de Tarragona en el marco de Tarragona Ciudad Educadora y de acuerdo con las dinámicas educativas como ciudad Patrimonio de la Humanidad. Han participado 22 escuelas, con una programación de dos cursos académicos. Es un programa complementario del currículum escolar, transversal y en red, promovido por el Ayuntamiento como agente educativo, y que ha contado con la colaboración de las escuelas, ya que se enmarca en los procesos de educación permanente de la ciudadanía. Destaca la función educativa del patrimonio arqueológico, tangible o intangible, su cooperación con el proceso de corresponsabilidad social en la educación y su valor como recurso educativo en un proceso de educación integral de los participantes.
Abstract: The educational programme «The school adopts a monument» has been developed in Tarragona schools within the Tarragona Educational City scheme and according to the educational dynamics as a world heritage city. During two academic courses, 22 schools have taken part. It is a complementary programme to the school curriculum, transversal and network-shaped, promoted by the Town Council as educational agent, and has been possible thanks to the schools, because it fits into the continuing citizenship education processes. The programme underlines the educational role of archaeological, tangible or intangible heritage in the process of social co-responsibility in education and its value as educational tool in a process of comprehensive education of the participants.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Document: article ; recerca ; article ; publishedVersion
Subject: Xarxes escolars ; Patrimoni arqueològic ; Tarragona ; Redes escolares ; Patrimonio arqueológico ; School networks ; Archaeological heritage
Published in: Treballs d'Arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 137-152, ISSN 1134-9263



16 p, 109.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Treballs d'arqueologia

 Record created 2011-04-27, last modified 2014-06-07



   Favorit i Compartir
QR image