From "This is impossible" to "I will make the standard higher": A close look at interaction in the CLIL classroom
Fuentes Arjona, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Hernández, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Data: |
2011 |
Resum: |
This paper aims to explore the complexities of students' interaction in a collaborative learning task set within a CLIL unit in the EFL classroom. By way of illustration, a sample from a 4th year classroom grade in a secondary school of Catalonia has been collected. The paper examines, through the students' outcome, the impact of cooperative learning in a content-rich information swap task and discusses the role of content and language integrated learning in the classroom. This paper concludes with several implications for research and practice. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 2 (maig / juny 2011) , p. 17-36, ISSN 2013-6196 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/247249
Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v4-n2-fuentes-hernandez
DOI: 10.5565/rev/jtl3.374
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Bellaterra journal of teaching and learning language and literatureArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2011-06-21, darrera modificació el 2023-10-01