Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/739
Recerca de comunicació de masses a Finlàndia
Kunelius, Risto
Nordenstreng, Kaarle
Pietilä, Veikko

Títol variant: La investigación sobre comunicación de masas en Finlandia
Títol variant: Mass communication research in Finland
Data: 1997
Resum: La recerca sobre comunicació de masses a Finlàndia s'ha desenvolupat, preferentment, dins el marc de les institucions acadèmiques, en una època relativament recent, tot i que els estudis de periodisme daten de 1925. En un principi, seguiren l'escola alemanya de la ciència del periodisme. Durant els anys seixanta s'hi introduí l'enfocament empiricopositivista. També s'hi desenvoluparen tendències marxistes i finalment, durant la dècada dels setanta, hi hagué una tendència general cap als enfocaments de caire més humanista. En principi s'estudià la comunicació de masses sense tenir gaire en compte les diferències que presenta ven els diferents mitjans. Actualment hi ha estudis especialitzats en premsa, radiodifusió, televisió i noves tecnologies. En la dècada dels noranta ha crescut l'interès pels estudis d'audiència en general i de recepció en particular, empresos tant pels mitjans com per l'acadèmia. Alguns temes han centrat l'atenció dels investigadors darrerament, com ara els problemes mediambientals, la Unió Europea, les relacions entre els continguts dels mitjans i l'opinió pública, les normes ètiques i els instruments autoreguladors dels mitjans.
Resum: La investigación sobre comunicación de masas en Finlandia se ha desarrollado, de manera preferente, dentro del marco de las instituciones académicas en una época relativamente reciente, a pesar de que los estudios de periodismo se remontan hasta 1925. En un principio, siguieron la escuela alemana de la ciencia del periodismo. Durante los años sesenta, se introdujo el enfoque empírico-positivista. También se desarrollaron tendencias marxistas, y finalmente, durante la década de los setenta se generalizó una tendencia hacia los enfoques de carácter humanista. En una primera etapa, se estudió la comunicación de masas sin tener demasiado en cuenta las diferencias que presentaban los distintos medios. Actualmente, se dan estudios especializados en prensa, radio, televisión y nuevas tecnologías. En la década de los noventa ha aumentado el interés por los estudios de audiencia en general y por los de recepción en particular, emprendidos tanto por los medios como por la academia. Algunos temas han centrado la atención de los investiga-dores en los últimos tiempos, tales como los problemas medio-ambientales, la Unión Europea, las relaciones entre los contenidos de los medios y la opinión pública, las normas éticas y los instrumentos autorreguladores de los medios.
Resum: Research into the mass media in Finland has taken place chiefly within academic institutions over a relatively recent period, although the academic discipline of journalism dates back to 1925. Initially modelled on the German school of journalism, in the sixties, Finland saw the introduction of an empirical-positivist focus. Marxist tendencies were also followed and finally, during the seventies, a more humanist trend became widespread. Mass communication was studied with little reference to the differences between the different media. Currently, there are specialised studies dealing with the press, radio broadcasting, television and the new technologies. During the nineties, there has been increasing interest in audience studies in general and reception in particular, undertaken both by the media and academic institutions. Recent research interest has been focused on a number of topics, including environmental problems, the European Union, the relationship between the contents of the media and public opinion, and ethical standards and self-regulation in the media.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Ciència de la premsa ; Empiricoanalítica ; Unió Europea ; Estudis mediambientals ; Opinió pública ; Estudis de recepció ; Estudis d'audiència ; Ciencia de la prensa ; Empírico-analítica ; Unión Europea ; Estudios medio-ambientales ; Opinión pública ; Estudios de recepción ; Estudios de audiencia ; Science of the press ; Empirical analysis ; European Union ; Environmental studies ; public opinion ; Reception studies ; Audience studies
Publicat a: Analisi : quaderns de comunicacio i cultura, N. 21 (1997) , p. 121-132, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/14959


12 p, 73.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir