Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/77915
El uso de la televisión en un contexto multipantallas : viejas prácticas en nuevos medios
Cáceres, María Dolores (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología IV (Métodos de Investigación y Teoría de la Comunicación))
Ruiz San Román, José A. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología IV (Métodos de Investigación y Teoría de la Comunicación))
Brändle, Gaspar (Universidad de Murcia. Departamento de Sociología y Política Social)

Títol variant: Television use in a multiscreen context : old practice in new media
Títol variant: L'ús de la televisió en un context multipantalles: velles pràctiques en nous mitjans
Data: 2011
Resum: Esta colaboración trata de ahondar en la relación entre televisión e Internet, de ir más allá de los meros datos de audiencia e interpretar cuál es el alcance social de todos estos cambios que invo­lucran aspectos que se relacionan con la deslocalización del consumo televisivo, la desestructuración de los contenidos audiovisuales y la superposición de tareas diversas al visionado de la televisión. Presentamos datos que nos permiten profundizar en la cuestión de si Internet se constituye como una alternativa al medio televisivo o si realmente estamos ante una relación complementaria.
Resum: This paper tries to go into the relation between television and Internet in depth, going beyond to the information provided about the audience and interpreting which are the social implica­tions of all these changes that involve aspects related to the relocation of the television consump­tion, the deconstruction of the audio-visual contents and the overlapping of diverse tasks to the tele­vision viewing. We provide some data that allow us to study the question of if Internet appears as an alternative to the television or if we really are before a complementary relationship.
Resum: Aquesta col·laboració tracta d'aprofundir en la relació entre televisió i Internet, d'anar més enllà de les meres dades d'audiència i interpretar quin és l'abast social de tots aquests canvis que impliquen aspectes que es relacionen amb la deslocalització del consum televisiu, la desestructuració dels continguts audiovisuals i la superposició de tasques diverses al visionat de la televisió. Presentem dades que ens permeten aprofundir en la qüestió de si Internet es constitueix com una alternativa al mitjà televisiu o si realment estem davant una relació complementària.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Televisión ; Internet ; Jóvenes ; Multipantallas ; Television ; Young people ; Multi-screens ; Televisió ; Joves ; Multipantalles
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 43 (2011) , p. 21-44, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/248753


24 p, 581.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-10-05, darrera modificació el 2016-11-11



   Favorit i Compartir