To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/77916
Liderazgo y Comunicación : la personalización de la política
Laguna Platero, Antonio Profesor de Periodismo (Universidad Castilla-La Mancha)

Additional title: Leadership and communication : the customization of politics
Additional title: Lideratge i Comunicació : la personalització de la política
Date: 2011
Abstract: ¿Es posible la política sin líderes? ¿Quién gana unas elecciones, el líder o el partido? ¿El líder nace o se hace a través de la comunicación? Como se deduce, cuestiones tan antiguas como trascendentales para la vida política actual. Porque el papel del líder ha marcado la política desde antiguo, pero en la actualidad ha cobrado una nueva dimensión por diversos factores. Especial­mente después de que la televisión, como medio dominante en la transmisión de información política a la gran mayoría de ciudadanos, haya impuesto la personalización como aspecto central de su lenguaje informativo. La imagen televisiva se concreta en personas y no en ideas o pro­gramas. Los líderes que aspiran a ganar unas elecciones tienen que superar la gran reválida de la notoriedad. Sólo a través de los medios masivos que difunden su imagen, los electores pueden identificarlo y evaluarlo. De esta forma, cada vez son más los que atribuyen al personaje que da rostro y nombre al mundo de la comunicación política y de las estrategias electorales la respon­sabilidad de haberse convertido en el principal elemento de referencia en la decisión del voto.
Abstract: Are politics possible with no leaders? Who wins an election, the leader or the party? Is the leader born, or he becomes so through mass media? As you see, we are facing vital issues for nowadays politics. The leader’s role has protagonised politics since long ago, but in ours times it has taken a new dimension because of several factors. Firstly, now that television, the main source of political information for society, has imposed personalization as the general means of communication. The television image is focused on people, not in the ideas or programs. Leaders who aim at electoral victory, must overcame the test of notoriety. Only through mass media, citizens can evaluate what should their vote be. In this way, more and more people ascri­be the responsibility of becoming the main point of reference for democratic decisions to the face that gives name to all the political strategy behind it.
Abstract: És possible la política sense líders? Qui guanya unes eleccions, el líder o el partit? El líder neix o es fa a través de la comunicació? Com es dedueix, qüestions tan antigues com a transcendentals per a la vida política actual. Perquè el paper del líder ha marcat la política des d'antic, però en l'actualitat ha cobrat una nova dimensió per diversos factors. Especialment després que la televisió, com a mitjà dominant en la transmissió d'informació política a la gran majoria de ciutadans, hagi imposat la personalització com a aspecte central del seu llenguatge informatiu. La imatge televisiva es concreta en persones i no en idees o programes. Els líders que aspiren a guanyar unes eleccions han de superar la gran revàlida de la notorietat. Només a través dels mitjans massius que difonen la seva imatge, els electors poden identificar-ho i avaluar-ho. D'aquesta forma, cada vegada són més els que atribueixen al personatge que dóna rostre i nom al món de la comunicació política i de les estratègies electorals la responsabilidad d'haver-se convertit en el principal element de referència en la decisió del vot.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Líder ; Partido ; Comunicación ; Televisión ; Elecciones ; Leader ; Political party ; Political communication ; Television ; Elections ; Partit ; Comunicació ; Televisió ; Eleccions
Published in: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 43 (2011) , p. 45-57, ISSN 0211-2175



14 p, 264.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Anàlisi

 Record created 2011-10-05, last modified 2014-06-07



   Favorit i Compartir
QR image