Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/85119
L'ensenyament formal sobre qüestions ambientals complementa o substitueix els coneixements tradicionals?
Reyes García, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Ruiz Mallén, Isabel (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats)

Data: 2010
Resum: L'educació formal als pobles indígenes sol suposar un increment en el coneixement acadèmic, en detriment del tradicional. Pel que fa a l'ensenyament sobre el medi en que viuen, aquesta relació negativa es deu a la diferència de perspectiva amb què s'aborden les qüestions. Aquesta recerca ha estudiat tretze comunitats Tsimane', de l'Amazònia boliviana, les quals tenen un profund coneixement tradicional ambiental, tant teòric com pràctic. La peculiar forma d'ensenyament acadèmic que reben els Tsimane' a l'escola, més sensible a les qüestions locals, podria explicar l'exitosa convivència d'ambdues formes de coneixement.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; divulgació ; publishedVersion
Publicat a: UAB divulga, Juliol 2010, p. 1-2



2 p, 188.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2011-12-16, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir