Resum: |
En finalitzar l'assignatura les i els alumnes hauran de saber: Explicar què és la Documentació Periodística i argumentar com, els seus serveis i les seves tècniques, poden ser d'utilitat en l'exercici professional i contribuir a la millora qualitativa del producte informatiu. Analitzar i descriure informació d'actualitat des del punt de vista formal i de contingut, així com argumentar quina és la indicència de l'anàlisi documental en la gestió, cerca i recuperació d'aquest tipus d'informació. Utilitzar les principals fonts documentals d'informació d'actualitat corrent i retrospectiva (hemeroteques, bases de dades de premsa, buscadors de notícies, serveis de clipping, etc. ). Resoldre necessitats informatives de naturalesa diversa (bibliogràfica, cartogràfica, biogràfica, legislativa, estadística, empresarial i institucional, gràfica, audiovisual, etc. ) sabent relacionar cadascuna de les necessitats plantejades, amb la tipologia de font més adient per a resoldre-la. Planificar, dissenyar i executar cerques d'informació, tant en fonts impreses com electròniques, tot utilitzant les tècniques documentals de forma avançada. Avaluar la fiabilitat i pertinença de les fonts i els documents, així com utilitzar la informació documental de forma ètica i legal. Documentar un tema, és a dir, proveir-se d'informació rellevant, fiable i rigorosa per elaborar un producte informatiu relacionat amb un àmbit temàtic determinat (sanitat, medi ambient, ciència i tecnologia,societat, cultura, política, economia, etc. ). |