Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/99639
Perfil y formación de los profesionales que realizan la práctica psicomotriz en la etapa de educación infantil. El caso de las comarcas de Tarragona
Viscarro Tomàs, Isabel (Universitat Rovira i Virgili)
Antón Rosera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cañabate Ortíz, Dolors (Universitat de Girona)

Títol variant: Perfil i formació dels professionals que fan la pràctica psicomotriu en l’etapa d’educació infantil. El cas de les comarques de Tarragona.
Títol variant: Profile and training of professionals who put psychomotor into practice during primary education : a case study in the region of Tarragona
Data: 2012
Resum: El propósito de esta investigación ha sido conocer las características personales y profesionales de los docentes que realizan las sesiones de psicomotricidad, así como analizar la formación que, en materia de psicomotricidad, tiene el profesorado que la imparte. Para ello se ha utilizado la metodología cualitativa-cuantitativa, y el cuestionario ha sido el instrumento usado para la recogida de datos. La muestra está compuesta por 225 centros escolares en el transcurso de los diez años de duración del estudio. Los resultados obtenidos nos han permitido hacer un análisis comparativo y una valoración de acuerdo a los objetivos planteados en la investigación. Los resultados evidencian algunas contradicciones en lo que se refiere a la formación específica en psicomotricidad y el perfil docente del maestro psicomotricista en los centros educativos.
Resum: El propòsit d’aquesta investigació ha estat conèixer les característiques personals i professionals dels docents que fan les sessions de psicomotricitat, així com analitzar la formació que, en matèria de psicomotricitat, té el professorat que la imparteix. S’ha utilitzat, doncs, una metodologia qualitativo-quantitativa, i el qüestionari ha estat l’instrument emprat per recollir les dades. La mostra està formada per 225 centres escolars en el transcurs dels deu anys de durada de l’estudi. Els resultats obtinguts ens han permès fer una anàlisi comparativa i una valoració d’acord als objectius plantejats en la investigació. Els resultats evidencien algunes contradiccions pel que fa a la formació específica en psicomotricitat i el perfil docent del mestre psicomotricista en els centres educatius.
Resum: The aim of this research was to examine personal and professional characteristics of teachers who teach psychomotor and to analyze their training. The research methodology employed was quantitative-qualitative and the instrument used to collect data was the questionnaire. The sample consists of 225 schools during the course of ten years (the research took ten years to carry out). The findings have made possible to make a comparative analysis and an assessment related to the objectives of the research. The outcomes show some contradictions regarding specific training in psychomotor and profile of teachers who impart psychomotor in schools.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Psicomotricidad ; Perfil del profesorado ; Formación en psicomotricidad ; Escuelas de educación infantil ; Psicomotricitat ; Perfil del professorat ; Formació en psicomotricitat ; Escoles d’educació infantil ; Profile of teachers ; Psychomotor training ; Elementary schools
Publicat a: Educar, Vol. 48, Núm. 2 (juliol-desembre 2012) , p. 321-344, ISSN 0211-819X



24 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar

 Registre creat el 2012-10-17, darrera modificació el 2014-11-27



   Favorit i Compartir
QR image