Resultats globals: 35 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 25 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 244.0 KB Formadores informales en las redes sociales : nuevas vías para el desarrollo profesional docente / Marcelo-Martínez, Paula (Universidad de Sevilla) ; Mosquera Gende, Ingrid (Universidad Internacional de La Rioja)
El amplio uso de las redes sociales por parte del profesorado permite la aparición de nuevas modalidades de aprendizaje. Como parte de su labor, los docentes llevan a cabo actividades de desarrollo profesional a lo largo de su carrera, muchas de ellas en línea. [...]
L'ampli ús de les xarxes socials per part del professorat permet l'aparició de noves modalitats d'aprenentatge. Com a part de la seva feina, els docents duen a terme activitats de desenvolupament professional al llarg de la seva carrera, moltes en línia. [...]
The extensive use of social networks by teachers is enabling the emergence of new learning modalities. As part of their work, teachers engage in professional development activities throughout their careers, often online. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3650
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 113-129 (Articles)
2 documents
2.
15 p, 295.8 KB La inteligencia artificial como recurso docente : usos y posibilidades para el profesorado / Sánchez Vera, María del Mar (Universidad de Murcia)
El auge de las herramientas de la inteligencia artificial generativa ha impulsado un amplio debate sobre las implicaciones y las consecuencias de utilizarlas en la educación, lo que requiere de una reflexión profunda sobre su uso para asegurar que se incorporen a ella de manera adecuada. [...]
L'aparició de les eines d'intel·ligència artificial generativa està generant un ampli debat sobre l'impacte que exerceixen i les conseqüències d'utilitzar-les en l'educació, la qual cosa requereix una reflexió profunda sobre l'ús que se'n fa, a fi de garantir que siguin incorporades en l'àmbit acadèmic de manera adequada. [...]
The growth in generative artificial intelligence tools has prompted a wide-ranging debate on the implications and consequences of using artificial intelligence in education, which requires a deep reflection on their use to ensure that they are incorporated appropriately. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1810
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 33-47 (Monográfico)  
3.
15 p, 134.2 KB Colaboración docente bajo el modelo de comunidades profesionales de aprendizaje / Peña Ruz, Marcela Andrea (Universidad de Chile)
La colaboración entre pares es reconocida como una práctica que fortalece el aprendizaje del profesorado. Es por ello por lo que resulta necesario avanzar hacia una cooperación sistemática que responda a los problemas de la práctica docente y donde se haga público el trabajo de aula hacia la construcción de una comunidad profesional de aprendizaje. [...]
La col·laboració entre iguals és reconeguda com una pràctica que enforteix l'aprenentatge del professorat. Per aquesta raó esdevé necessari avançar vers una cooperació sistemàtica que doni resposta als problemes de la professió docent i que faci públic el treball d'aula cap a la construcció de comunitats professionals d'aprenentatge. [...]
Collaboration among peers is recognized as a practice that strengthens teacher training. Hence it is necessary to move towards systematic collaboration that addresses issues around the practice of teaching, and that makes the work done in the classroom more open, in order to develop a professional learning community. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1635
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 403-417 (Temas de investigación)  
4.
16 p, 136.7 KB Desarrollo profesional de docentes universitarios en línea : un análisis desde las ecologías de aprendizaje / Cabrera Lanzo, Nati (Universitat Oberta de Catalunya) ; Guàrdia Ortiz, Lourdes (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sangrà Morer, Albert (Universitat Oberta de Catalunya)
La formación y el desarrollo profesional docente son los pilares sobre los que descansa la calidad pedagógica en la educación superior. La pandemia ha acelerado el impulso de la educación en línea y ha puesto de manifiesto la importancia de la formación y la actualización del profesorado que ejerce su docencia en dicha modalidad. [...]
La formació i el desenvolupament professional docent són els pilars sobre els quals descansa la qualitat pedagògica a l'educació superior. La pandèmia ha accelerat l'impuls de l'educació en línia i ha posat de manifest la importància de la formació i l'actualització del professorat que exerceix la seva docència en aquesta modalitat. [...]
Teacher training and professional development are the pillars that underpin the quality of teaching in higher education. The pandemic has accelerated the momentum of online education and has highlighted the importance of training and updating for teachers in higher education. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1528
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 321-336 (Monográfico)  
5.
22 p, 213.2 KB Desinfaketion Hub : una propuesta docente para llevar la verificación de la desinformación política a las aulas / Pérez-Escolar, Marta (Universidad Loyola) ; Varona Aramburu, David (Universidad Complutense de Madrid)
Las predicciones del informe Gartner (2017) para el año 2022 auguran que la mayoría de los ciudadanos de países desarrollados consumirán más bulos, información engañosa o inexacta que información verídica. [...]
Les prediccions de l'informe Gartner (2017) per a l'any 2022 auguren que la majoria dels ciutadans de països desenvolupats consumiran més notícies falses, informació enganyosa o inexacta que informació verídica. [...]
The Gartner report (2017) predicted that in 2022 most citizens in developed countries will consume more hoaxes and misleading or inaccurate information than true information. It is becoming increasingly clear that disinformation has become a major global problem (European Commission, 2021), but so is misinformation, since it contributes, in equal measure, to nurturing the infodemic climate (WHO, 2020) in society. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3482
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 131-151 (Articles)  
6.
16 p, 334.7 KB La transferencia de los proyectos de innovación docente : un estudio sobre su capacidad de transformar la enseñanza y el aprendizaje / Feixas, Mònica (Zurich University of Teacher Education) ; Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universitat de València)
El artículo reflexiona sobre la capacidad de los proyectos de innovación docente financiados en convocatorias universitarias para transformar las prácticas educativas, la cultura de aprendizaje de los equipos pedagógicos, el desarrollo de titulaciones y el avance de la didáctica de la disciplina (Scholarship of Teaching and Learning - SoTL). [...]
L'article reflexiona sobre la capacitat dels projectes d'innovació docent finançats en convocatòries universitàries per transformar les pràctiques educatives, la cultura d'aprenentatge dels equips pedagògics, desenvolupar titulacions i avançar en la didàctica de la disciplina o la Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]
The article analyses the capacity of university-funded educational innovation projects to transform teaching practices, the learning culture of teaching teams, the development of study programmes and the advancement of the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1407
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 69-84  
7.
16 p, 472.5 KB Secondary school teachers' learning : environments, specificities and considerations for educational practice / Domingo-Coscollola, Maria (Universitat Internacional de Catalunya) ; Onsès-Segarra, Judit (Universitat de Girona) ; Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona)
This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the study with teachers rather than focusing on teachers. [...]
Aquest article es basa en el projecte de recerca APREN-DO, dirigit a explorar com aprenen els professors de secundària. Utilitzant un enfocament de recerca inclusiu i mètodes visuals i narratius, hem dut a terme l'estudi amb professors en lloc de centrar-nos en els professors. [...]
Este artículo se basa en el proyecto de investigación APREN-DO, cuyo objetivo es explorar cómo aprenden los profesores de secundaria. Utilizando un enfoque de investigación inclusivo y métodos visuales y narrativos, realizamos el estudio con los profesores en lugar de centrarnos en ellos. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1338
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 53-68  
8.
16 p, 157.1 KB El mapa mental aumentado en puzle : expectativas de futuros docentes / Ariza Carrasco, Cristian (Universidad de Córdoba) ; Muñoz González, Juan Manuel (Universidad de Córdoba)
El presente artículo tiene por objetivo mostrar las expectativas que los futuros docentes tienen sobre los beneficios de la técnica del mapa mental aumentado en puzle en los procesos de enseñanza-aprendizaje del alumnado. [...]
El present article té per objectiu mostrar les expectatives que els futurs docents tenen sobre els beneficis de la tècnica del mapa mental augmentat a puzle en els processos d'ensenyament- aprenentatge de l'alumnat. [...]
This article addresses the expectations of future teachers regarding the benefits of the augmented mind map in puzzle technique in the teaching-learning processes of students. The study sample comprised 388 students from the bachelor's degree programs in early childhood and primary education, as well as the Master in Inclusive Education at the University of Cordoba, Spain. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1334
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 125-140 (Temas de investigación)  
9.
16 p, 1.0 MB Contar la(s) historia(s) : innovación docente en materias de Historia de la Comunicación / Broullón-Lozano, Manuel A. (Universidad Complutense de Madrid)
Tanto estudiantes como docentes están demandando actividades innovadoras y aplicadas en los cursos universitarios, lo cual requiere explorar metodologías y buscar puntos de convergencia entre ellas, a pesar de las posibles diferencias. [...]
Students and teachers are demanding innovative or applied activities in higher education programs of study. This requires exploring new methodologies and detecting convergences between them, despite possible differences. [...]
Tant estudiants com docents demanen activitats innovadores i aplicades en els cursos universitaris, la qual cosa requereix explorar metodologies i buscar punts de convergència entre elles, malgrat les possibles diferències. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3267
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 19-34 (Articles)
2 documents
10.
17 p, 261.9 KB Entre lo formal y lo no formal : un análisis desde la formación permanente del profesorado / Souto-Seijo, Alba (Universidade da Coruña) ; Estévez, Iris (Universidade da Coruña) ; Iglesias Fustes, Verónica (Universidade da Coruña) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
Una de las características más relevantes de la sociedad actual es que el aprendizaje no se desarrolla de forma lineal ni en espacios concretos, por lo que no se puede limitar a los parámetros de la modalidad formal. [...]
Una de les característiques més rellevants de la societat actual és el fet que l'aprenentatge no es desenvolupa de forma lineal ni en espais concrets. Això fa que no es pugui limitar als paràmetres de la modalitat formal. [...]
One of the most relevant characteristics of today's society is that learning does not take place in a linear way or in specific spaces, so it cannot be limited to the parameters of the formal modality. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1095
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 91-107 (Monográfico)  

Articles : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
10 p, 674.9 KB Sincronització entre activitats d'aprenentatge i els recursos per a dur-les a terme / Ribas i Xirgo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Pérez Billinghusrt, Magaly I. (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria) ; Velasco González, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Amb la introducció de les metodologies docents basades en el treball de l'alumne s'han hagut d'adaptar les guies docents de les assignatures. En les titulacions d'Enginyeria Informàtica i d'Enginyeria Tècnica Informàtica, han d'incloure els objectius, les competències, el temari i el sistema d'avaluació. [...]
With the introduction of educational methodologies focused on the students' work the educational guides of the subjects have had to be adapted. In the Computer Engineering and Technical Computer Engineering studies, they have to include the goals, the competences, the syllabus and the system of evaluation. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
10 p, 154.2 KB L'ús de les carpetes d'aprenentatge virtuals (cavi) en cinc assignatures de cinc departaments a la UAB. Primeres aproximacions d'una innovació docent / Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
La comunicació parteix d'un projecte d'innovació docent on es troben involucrats professors de la UAB de diferents àrees de coneixement i interessats per les carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) a l'educació superior (més conegudes com a e-portfolio de l'estudiant). [...]
This communication results from a teaching innovation project, in which professors from different fields of knowledge in the UAB (Barcelona Autonomous University), share their interest in electronic learning portfolios within Higher Education, also called student's e-portfolio. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d'una guia per a la implementació de la carpeta d'aprenentatge en l'àmbit de l'educació superior / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l'IDES des de l'any 2004. En l'actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d'una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
7 p, 42.2 KB La planificació docent en ECTS en forma d'agendes d'aprenentatge de l'alumne / Ribas i Xirgo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
En aquest treball s'ha desenvolupat una metodologia completa per a la generació de les agendes d'aprenentatge a partir dels plans docents de les assignatures. Per qüestions de complexitat, s'ha treballat només amb un tipus d'assignatures. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
5.
10 p, 104.1 KB La utilització de carpetes d'aprenentatge en les titulacions de la Facultat de Ciències de l'Educació : la construcció dels índexs / Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES. Aquest grup està format per professorat de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB interessat en la implementació de la Carpeta d'Aprenentatge en l'àmbit de l'Educació Superior (a partir d'ara CAES). [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
6.
11 p, 92.3 KB Disseny d'una activitat per a integrar coneixements i autoavaluar competències metodològiques / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Boixadós Anglès, Mercè (Universitat Oberta de Catalunya)
Es desenvolupa i avalua una estratègia d'ensenyament-aprenentatge que té per objectiu introduir l'assignatura troncal Mètodes d'Investigació a la titulació de Psicologia i alhora aportar eines que afavoreixin l'autovaluació de competències en el procés d'aprendentatge de la matèria. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
10 p, 1.4 MB Desenvolupament i avaluació de competències de l'estudiant mitjançant l'ús de carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jimenez Pelay, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Segura Aliaga, Didac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es presenta la implementació d'una innovació docent portada a terme a la UAB per un grup de cinc professors de cinc titulacions diferents. L'experiència consisteix en la implementació de carpetes d'aprenentatge virtuals (CAVI) per tal de millorar l'ensenyament, l'aprenentatge i l'avaluació de competències generals i especifiques en el context de l'espai europeu d'educació superior, tot incorporant metodologies innovadores de suport no presencial basades en les tecnologies de la informació i la comunicació. [...]
En este trabajo se presenta la implementación de una innovación docente llevada a cabo en la UAB por un grupo de cinco profesores de cinco titulaciones diferentes. La experiencia consiste en la implementación de carpetas de aprendizaje virtuales (CAVI) con el fin de mejorar la enseñanza, el aprendizaje y la evaluación de competencias generales y específicas en el contexto del espacio europeo de educación superior, incorporando metodologías innovadoras de apoyo no presencial basadas en las tecnologías de la información y la comunicación. [...]
This work presents the implementation of a teaching innovation undertaken at the UAB by a group of five teachers from five different courses. The experience consists of the implementation of Virtual Learning Files (VLFs) in order to improve the teaching, learning and assessment of general and specific skills in the context of the European Space for Higher Education, while including innovative non-classroom support methodologies based on Information and Communication Technologies. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 203-212
3 documents
2.
130 p, 3.3 MB Estudiar a la universitat: estratègies i suggeriments / Chancel Valente, Gabriel ; Calsamiglia Madurga, Andrea ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
La Unitat d'Assessorament Psicopedagògic (UAP) és un servei que s'ofereix a tots els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona per atendre les necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius, socials, professionals i vocacionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2006 (Reculls)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
12 p, 390.6 KB Generador automàtic de problemes basat en IA generativa / Sanz Mateo, Oscar ; Martinez Carrascal, Juan Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte, s'ha implementat una aplicació amb caràcter docent. Aquesta, té l'objectiu d'ajudar a professors a generar problemes parametritzables aleatoris amb l'ajuda de la intel·ligència artificial, que posteriorment podran ser resolts per estudiants. [...]
In this project, an application with educational purpose has been implemented. With the objective of helping professors to generate random parameterised problems with the help of artificial intelligence. [...]
En este proyecte se ha implementado una aplicación con carácter docente. Esta tiene el objetivo de ayudar a profesores a generar problemas parametrizables con la ayuda de la inteligencia artificial, que posteriormente podrán ser resueltos por estudiantes. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
475 p, 6.7 MB El rol directivo para la promoción del aprendizaje informal del profesorado en los centros educativos / López-Crespo, Saida ; Gairín Sallán, Joaquín, dir.
L'aprenentatge que el professorat construeix informalment en el seu lloc de treball ha de ser considerat como una forma més d'aprenentatge professional. Reconèixer el valor d'aquest aprenentatge per a la millora professional i organitzativa és una primera condició per a la seva consideració. [...]
El aprendizaje que el profesorado construye informalmente en su lugar de trabajo debe ser considerado como una forma más de aprendizaje profesional. Reconocer el valor de este aprendizaje para la mejora profesional y organizativa es una primera condición para su consideración. [...]
The type of learning that teachers acquire informally in the workplace should be seen as another form of professional learning. Recognising the value of this type of learning for professional and organizational growth is a key condition for its appreciation. [...]

2020  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.