Web of Science: 1 cites, Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites,
El mapa mental aumentado en puzle : expectativas de futuros docentes
Ariza Carrasco, Cristian (Universidad de Córdoba)
Muñoz González, Juan Manuel (Universidad de Córdoba)

Títol variant: El mapa mental augmentat a puzle : expectatives de futurs docents
Títol variant: The augmented mind map in puzzle : expectations of future teachers
Data: 2021
Resum: El presente artículo tiene por objetivo mostrar las expectativas que los futuros docentes tienen sobre los beneficios de la técnica del mapa mental aumentado en puzle en los procesos de enseñanza-aprendizaje del alumnado. La muestra del estudio estuvo formada por 388 estudiantes de los grados de Educación Infantil y Primaria, así como del máster en Educación Inclusiva de la Universidad de Córdoba (España). Los datos fueron recogidos mediante un cuestionario creado ad hoc y conformado por una escala Likert (1-5) con doce ítems distribuidos entre tres dimensiones: «Desarrollo de las capacidades personales», «Desarrollo de las capacidades interpersonales» y «Desarrollo de las capacidades centradas en el aprendizaje». Los datos obtenidos se sometieron a análisis descriptivos, comparativa de medias, correlaciones y estudio de regresiones lineales. Los resultados muestran una valoración positiva de los futuros docentes ante las posibilidades de esta técnica a la hora de desarrollar las capacidades personales e interpersonales, así como las capacidades centradas en el aprendizaje de su futuro alumnado, por lo que la consideran un buen recurso a emplear en las aulas como educadores.
Resum: El present article té per objectiu mostrar les expectatives que els futurs docents tenen sobre els beneficis de la tècnica del mapa mental augmentat a puzle en els processos d'ensenyament- aprenentatge de l'alumnat. La mostra de l'estudi va estar formada per 388 estudiants dels graus d'Educació Infantil i Primària, així com del màster en Educació Inclusiva de la Universitat de Còrdova (Espanya). Les dades van ser recollides mitjançant un qüestionari creat ad hoc i conformat per una escala Likert (1-5) amb dotze ítems distribuïts entre tres dimensions: desenvolupament de les capacitats personals, desenvolupament de les capacitats interpersonals i desenvolupament de les capacitats centrades en l'aprenentatge. Les dades obtingudes es van sotmetre a anàlisis descriptives, comparativa de mitjanes, correlacions i estudi de regressions lineals. Els resultats mostren una valoració positiva dels futurs docents davant les possibilitats d'aquesta tècnica a l'hora de desenvolupar les capacitats personals i interpersonals, així com les capacitats centrades en l'aprenentatge del seu futur alumnat, de manera que la consideren un bon recurs per emprar-lo a les aules com a educadors.
Resum: This article addresses the expectations of future teachers regarding the benefits of the augmented mind map in puzzle technique in the teaching-learning processes of students. The study sample comprised 388 students from the bachelor's degree programs in early childhood and primary education, as well as the Master in Inclusive Education at the University of Cordoba, Spain. The data were collected using a 5-point Likert scale questionnaire created ad hoc and composed of twelve items that were distributed in three dimensions: development of personal skills, development of interpersonal skills, and development of learning-focused skills. The data were subjected to descriptive analysis, comparative means, correlations, and the study of linear regressions. The results show that future teachers view the possibilities of this technique positively for developing the personal, interpersonal, and learning-focused skills of their students and consider it a good resource to use in the classroom as educators.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Mapa mental ; Realidad aumentada ; Aprendizaje cooperativo ; Formación inicial docente ; Enseñanza y formación ; Método de enseñanza ; Tecnologías de la información y de la comunicación ; Proceso de datos ; Realitat augmentada ; Aprenentatge cooperatiu ; Formació inicial docent ; Mind map ; Augmented reality ; Cooperative learning ; Initial teaching training
Publicat a: Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 125-140 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v58-n1-ariza-munoz
DOI: 10.5565/rev/educar.1334


16 p, 157.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-09-28, darrera modificació el 2023-10-15



   Favorit i Compartir