1.
|
175 p, 2.1 MB |
«Mantenint el foc encès» : Els arxius esperantistes com a arxius comunitaris lingüístics
/
Fernández Asensio, Rubèn ;
Grau Ferrando, Dolors dir. (Universitat Autònoma de Barcelona.) ;
Pérez Ventayol, Joan dir. (Universitat Autònoma de Barcelona.) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Andrew Flinn i el Community Archives and Heritage Group britànic han popularitzat el concepte d'arxiu comunitari, que ha estat criticat tant pel caràcter híbrid i inorgànic d'aquests conglomerats patrimonials com per la indefinició del concepte mateix de 'comunitat'. [...] Andrew Flinn y el Community Archives and Heritage Group británico han popularitzado el concepto de archivo comunitario, que ha sido criticado tanto por el carácter híbrido e inorgánico de estos conglomerados patrimoniales como por la indefinición del concepto mismo de 'comunidad'. [...] Andrew Flinn and the British Community Archives and Heritage Group have popularized the concept of community archives, which has been criticized both on account the hybrid and inorganic nature of these heritage conglomerates and for the lack of definition of the very concept of 'community'. [...] Andrew Flinn kaj la brita Community Archives kaj Heritage Group popularigis la koncepton de komunumaj arĥivoj, kiu estas kritikita kaj pro la hibrida kaj neorgana naturo de tiuj heredaĵkonglomeraĵoj kaj por la nedifino de la koncepto mem de 'komunumo'. [...]
2023 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
2.
|
|
3.
|
82 p, 1.2 MB |
Estudi sobre l'aplicació de Taules d'Accés i Avaluació Documental a Catalunya
/
Ráez Zafra, Álvaro ;
Fragua Cobo, Anna de la, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Aquest estudi se centra en l'aplicació de les Taules d'Accés i Avaluació Documental (TAAD), les fitxes que són producte de l'estudi i valoració de sèries documentals per establir el període de retenció dels documents públics, per part de les administracions públiques catalanes, durant el període en què hi ha registres, de 1995 a 2022, amb l'objectiu d'analitzar els elements més rellevants dins la seva aplicació, per establir línies d'actuació i treball per a la CNAATD a l'hora d'aprovar noves TAAD i motivar el seu ús. Este estudio se centra en la aplicación de las Tablas de Acceso y Evaluación Documental (TAAD), las fichas que son producto del estudio y valoración de series documentales para establecer el período de retención de los documentos públicos, por parte de las administraciones públicas catalanas, durante el período en que hay registros, de 1995 a 2022, con el objetivo de analizar los elementos más relevantes en su aplicación, para establecer líneas de actuación y trabajo para la CNAATD a la hora de aprobar nuevas TAAD e incentivar su uso. This study focuses on the application of the Documentary Access and Appraisal Tables (TAAD), the records that are the product of the study and assessment of documentary series to establish the retention period of public documents, by the Catalan public administrations, during the period in which there are records, from 1995 to 2022, with the aim of analysing the most relevant elements in their application, in order to establish lines of action and work for the CNAATD when approving new TAADs and encouraging their use.
2023 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
4.
|
133 p, 7.9 MB |
Protocol de prevenció, actuació i recuperació davant dels sinistres d'inundació, incendi, plaga i robatori per a l'Arxiu Municipal del Districte de Gràcia
/
Álvarez Mondelo, Albert ;
Esparó Torras, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
A partir de l'anàlisi i estudi dels diferents elements que conformen un arxiu (tipologia d'arxiu, ubicació geogràfica, revisió estructural de l'edifici, i, anàlisi de l'organització interna) aquest treball té com a objectiu dissenyar un protocol de prevenció, actuació i recuperació, per a fer front als sinistres d'inundació, incendi, plaga i robatori. [...] A partir del análisis y estudio de los diferentes elementos que conforman un archivo (tipología de archivo, ubicación geográfica, revisión estructural del edificio y análisis de la organización interna) este trabajo tiene como objetivo diseñar un protocolo de prevención, actuación y recuperación, para hacer frente a los siniestros de inundación, incendio, plagas y robos. [...] From the analysis and study of the different elements that make up an archive (archive typology, geographical location, structural review of the building and analysis of the internal organization) this work aims to design a protocol for prevention, action, and recovery, to make faced with flooding, fire, plague, and robberies. [...]
2022 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
5.
|
2.8 MB |
Archivos y derechos humanos en macondo : Tratamiento de los archivos del conflicto armado interno en las políticas transicionales en Colombia (2005-2017)
/
Osorio Sánchez, César ;
Perpinyà i Morera, Remei, dir.
Entre els anys 2005 i 2017, Colòmbia va viure un intens període de posta en marxa de mecanismes de justícia transicional: van sorgir entitats públiques amb l'objectiu d'esclarir les violacions als drets humans i de recuperar les memòries de les poblacions afectades pel conflicte armat intern. [...] Entre los años 2005 y 2017, Colombia vivió un intenso período de creación y puesta en marcha de mecanismos de justicia transicional: surgieron entidades públicas con el mandato de esclarecer las violaciones a los derechos humanos y de recuperar las memorias de las poblaciones afectadas por el conflicto armado interno. [...] From 2005 to 2017, Colombian society lived intense years in which they were created transitional justice mechanisms; public institutions were designed and implemented seeking different objectives such as to investigate the violation of human rights and to recover the social memories of populations affected by the armed conflict. [...]
2022
|
|
6.
|
94 p, 2.0 MB |
Com millorar la qualitat de la información del Cens d'Arxius de Catalunya? El cas dels arxius patrimonials
/
Vallès Reyes, Martí ;
Vilamala Salvans, Jordi, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Aquest treball está dedicat a l'elaboració d'un seguit de propostes de millora per al Cens d'Arxius de la Generalitat de Catalunya, en especial sobre els fons patrimonials de propietat privada. Per aconseguir-ho, hem contextualitzat el concepte de "fons patrimonials" a nivel teòric, hem explicat la importancia que té aquesta tipología d'arxius i hem recollit experiències i polítiques que s'han aplicat a Europa, Espanya i Catalunya. [...] Este trabajo está dedicado a la elaboración de un conjunto de propuestas de mejora para el Censo de Archivos de la Generalitat de Catalunya, en especial sobre los fondos patrimoniales de propiedad privada. [...] This essay is focused on the elaboration of a set of improvemet measures for the Archives Census of the Catalan Government, specially for family papers privatgely owned. To reach this objective, we have contextualized the concept "family papers" in a theoretical level, we have explained the importance that this tipology of archvies have and we hace collected experiences and policies which have been applied in Europe, Spain and Catalonia. [...]
2021 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
7.
|
95 p, 2.6 MB |
Una aproximació a la gestió documental de la Catedral de Barcelona al segle XVI : Anàlisi de les actuacions, els agents i els espais
/
Juangrán Ibáñez, Celia ;
Brugués Massot, Irene, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
La Catedral de Barcelona va viure un moment de gran esplendor durant el segle XVI, també en l'àmbit arxivístic. Per conèixer i entendre la gestió documental que es practicava en la Seu de Barcelona i valorar la seva importància dins la història arxivística catalana, el present treball recopila les actuacions arxivístiques desenvolupades per aquesta institució al llarg del segle i les posa en relació amb els principals agents catedralicis i amb la seva producció documental, que avui conforma el fons documental de l'Arxiu Capitular. [...] La Catedral de Barcelona vivió un momento de gran esplendor durante el siglo XVI, también en el ámbito archivístico. Para conocer y entender la gestión documental que se practicaba en la Sede de Barcelona y valorar su importancia en la historia de la archivística catalana, el presente trabajo recopila las actuaciones archivísticas desarrolladas por esta institución durante el siglo y las pone en relación con los principales agentes catedralicios y con su producción documental, que hoy forma el fondo documental del Archivo Capitular. [...] Barcelona Cathedral experienced great splendour during the 16th century. The current paper intends to compile the archival interventions developed by this institution throughout the 16th century and relates them to the main agents in the Cathedral and their document production in nowadays Arxiu Capitular. [...]
2021 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
8.
|
|
9.
|
144 p, 2.2 MB |
Governar l'arxiu, governar amb l'arxiu: el municipi de la Seu d'Urgell (segles XV-XXI)
/
Obiols Perearnau, Lluís ;
Pérez Latre, Miquel, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
La Seu d'Urgell, una destacable capital administrativa i eclesiàstica situada al mig del Pirineu, disposa d'institucions de govern municipal des del segle XIII. Lògicament, el seu funcionament implicava la gestió i conservació dels documents que permetien garantir els drets i deures de la institució i dels ciutadans. [...] La Seu d'Urgell, una destacable capital administrativa y eclesiástica situada en medio del Pirineo, dispone de instituciones de gobierno municipal desde el siglo XIII. Logicamente, su funcionamiento implicaba la gestión y conservación de los documentos que permitían garantizar los derechos y deberes de la institución y de los ciudadanos. [...] La Seu d'Urgell, an outstanding administrative and ecclesiastic capital located in the centre of The Pyrenees, has had local government institutions since the 13th century. Logically, its operation meant the management and preservation of the documents which could guarantee the rights and duties of the institution and its citizens. [...]
2021 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
10.
|
189 p, 37.0 MB |
Editar digitalment un capbreu : primera aproximació d'etiquetatge en TEI
/
Arano Poggi, Silvia Beatriz ;
Mauri Martí, Alfred, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
El treball de recerca ha consistit en proposar una primera aproximació a l'edició digital en TEI/XML d'un capbreu del segle XIV. La proposta, abordada com a un estudi de cas, s'emmarca en la pràctica de les Humanitats Digitals. [...] El trabajo de investigación consiste en proponer una primera aproximación a la edición digital en TEI/XML de un "capbreu" del siglo XIV. La propuesta, abordada como un estudio de caso, se enmarca en la práctica de las Humanidades Digitales. [...] The research work consists in proposing an approximation to the digital editing in TEI/XML of a "capbreu" from the XIV century. The proposal, addressed as a case study, falls within the practice of Digital humanities. [...]
2020 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|