Resultats globals: 6 registres trobats en 0.13 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
14 p, 718.7 KB Ayudar a los alumnos a aprender cómo aprender. La opinión de un profesor-investigador / Novak, J. D.
Four basic questions are approached in this paper: 1. What we know about how people learn. 2. How we can help students learn to learn. 3. What the obstacles are to helping students learn. 4. What the expectations are for the empowerment of people. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4722
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 215-228  
2.
5 p, 245.7 KB El papel que desempeñan las teorías en la Biología / Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper tries to emphasize the importance of the term theory interpretation and its misuse in science education. It also discusses the convenience of teaching biology as a hypothetic-deductive science, and the role that conceptual mapping plays on these items.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4648
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 32-36  
3.
7 p, 339.4 KB Redes conceptuales : base teórica e implicaciones para el proceso de enseñanza-aprendizaje / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
A more precise set of recommendations concerning the known technique of constructing conceptual maps is presented. N. Chomsky's psycholinguistic theory brings the concept of nuclear sentence, which is the milestone for constructing -the now named- conceptual nets. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4509
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 301-307  
4.
12 p, 644.2 KB Redes conceptuales : su aplicación como instrumento didáctico en temas de física / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Concept Nets are the result of the need to acquire an instrument with which to improve the students' cognitive style of learning (Galagovsky 1993a). For the last four years we have been researching about the benefits of its use in different subjects and levels. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4420
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 338-349  
5.
10 p, 370.4 KB Evaluación de una experiencia de aula con un diseño basado en la teoría de la elaboración / Macías, Ascensión (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina)) ; Maturano, Carla Inés (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina)) ; Castro, José I. (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))
This work proposes a model of a curricular design in Physics and its application in the classroom. It is developed according to the guidelines of the elaboration theory and it is put into practice in a basic university course. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4197
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 131-140  
6.
12 p, 447.6 KB El uso de mapas conceptuales como herramienta educativa en el ámbito de los números racionales / Contreras-González, Luis C. (Universidad de Huelva. Departamento de Ciencias Integradas)
This article is a synthesis of a research carried out as a final project included in a Doctoral Program. The mentioned research consisted of a case study whose goal was to highlight the methodological advantages of conceptual maps in initial diagnosis, instructional design and assessment, as described in the corresponding literature. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4195
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 111-122  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.